ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آزمون مدارس استعدادهای درخشان؛ 31 خرداد و اول تیر، نتایج در مرداد

1 دقیقه خوانده شده

آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در روزهای پنجشنبه 31 خرداد و جمعه اول تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اعلام این خبر، گفت: در مجموع حدود 240 هزار نفر در آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد و 350 هزار نفر در آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی که امسال به صورت مشترک برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتایج این آزمون‌ها هفته اول مردادماه اعلام می‌شود، افزود: کارت ورود به جلسه آزمون از روز 26 خرداد از طریق سایت my.medu.ir قابل دریافت است. دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه آنها فاقد عکس است باید با همراه داشتن کارت و یک قطعه عکس به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

یاوری در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ها گفت: آزمون‌ها دارای نمره منفی است و تکمیل ظرفیت ندارد. همچنین نقل و انتقال در سال اول پذیرش ممنوع است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به برخی از مشکلات احتمالی دانش‌آموزان در روز آزمون، اظهار کرد: این افراد سریعا به مراکز سنجش و یا یکی از حوزه‌های امتحانی مراجعه و با در دست داشتن کارت امتحان در آزمون شرکت کنند.

وی همچنین از داوطلبان خواست تا روز امتحان اطلاعیه‌های سمپاد را پیگیری کنند.

یاوری در ادامه با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان تنها راه موفقیت نیستند، گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌شود فضا را منعطف کنند چرا که نخبه‌های بسیاری در بیرون از مدارس سمپاد نیز وجود دارند که به موفقیت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل عدم قبولی دانش‌آموزان در آزمون، اضطراب و استرس است، افزود: در آزمون گاهی بعضی از سوالات نسبت به سال‌های قبل سخت‌تر است اما دانش‌آموزان بدانند که آزمون برای همه یکسان است و باید تلاش کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان گفت: کلید سوالات 5 روز بعد از آزمون به روی سایت بارگذاری می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *