ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

توسعه همکاری‌های امنیتی: گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع عربستان و دبیرکل ناتو


بررسی همکاری‌ها و تلاش‌های مشترک در تماس تلفنی بین وزیر دفاع عربستان و دبیرکل ناتو

در یک تماس تلفنی مهم، خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان، و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به بررسی زمینه‌های همکاری و تلاش‌های مشترک برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جهان پرداختند.

گفت‌وگو درباره موضوعات مهم و مورد اهتمام عربستان و ناتو

در گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف به بررسی مسائل بسیار مهم و مورد توجه عربستان و ناتو پرداختند. ویژه‌ترین اهمیت به زمینه‌های همکاری و تداوم تلاش‌ها برای ایجاد امنیت در مناطق مختلف از جمله نقاط تأکید شده بود.

دیدار معاون وزیر خارجه عربستان با دبیرکل ناتو

در ادامه این گفت‌وگو، معاون وزیر خارجه عربستان، ولید بن عبدالکریم الخریجی، با دبیرکل ناتو دیدار کرد. در این دیدار، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی و گفت‌وگو شد.

تأکید بر اهمیت گفت‌وگو با شرکا برای ناتو

دبیرکل ناتو در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد که با جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت‌وگو داشته است. او تأکید کرد که گفت‌وگو با شرکای استراتژیک، به‌ویژه شورای همکاری خلیج‌فارس، اهمیت زیادی دارد.

خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی

در اطلاعیه‌ای از شورای همکاری خلیج‌فارس، آمده است که البدیوی در تماس تلفنی با دبیرکل ناتو، خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ علیه نوار غزه شد.

سفر دبیرکل ناتو به عربستان

ناتو اعلام کرد که دبیرکل، استولتنبرگ، به عربستان سفر خواهد کرد و این سفر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. این سفر همگام با اهمیت دیپلماسی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی برای تحقق امنیت و پایداری در منطقه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *