ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

جو و آب و هوا در ایران: پیش‌بینی باران و آب‌وهوای استان‌ها

با نگاهی به وضعیت هوا در آینده نزدیک

باران و آب و هوای متنوع در استان‌های ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات به پیش‌بینی‌های هواشناسی آینده پرداخته و اعلام کرد که در طول پنج روز آینده، استان‌های مختلف ایران با باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد روبرو خواهند شد.

بارش‌های باران در استان‌های مختلف

طبق پیش‌بینی‌ها، استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، و خوزستان باران خواهند دید. در ارتفاعات سردسیر این مناطق، بارش به صورت برف نیز رخ خواهد داد.

تغییرات در وزش باد و خیزش گردوخاک

در بعضی از ساعات، سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت، که ممکن است منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق شود.

پیش‌بینی بارش در نواحی ساحلی و جنوبی

بارش‌ها در برخی از مناطق ساحلی دریای خزر و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ادامه خواهند داشت.

تغییرات در دماها در استان‌های مختلف

در طی این دوره، بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد داغ‌ترین نقطه کشور خواهد بود در حالی که همدان با دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین نقطه خواهد بود.

پیش‌بینی هواشناسی برای تهران

در تهران، آسمان فردا نیمه‌ابری و بادهای شدید را خواهد داشت. احتمال باران و رعدوبرق نیز وجود دارد. دمای کمینه ۱۰ درجه و دمای بیشینه ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در روز دوشنبه، آسمان تا قسمتی ابری و بادهای شدید خواهد بود. دمای کمینه ۱۱ درجه و دمای بیشینه ۲۱ درجه سانتیگراد می‌شود.

آینده هواشناسی ایران: بارش، باد و اخبار هوا

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ایران در آینده نزدیک با وضعیت‌های هوایی متنوعی مواجه خواهد شد. باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد همراه با تغییرات در دماها از جمله ویژگی‌های این دوره هوایی خواهند بود. بهتر است مردم در نقاط مختلف کشور از تغییرات هوایی آگاه باشند و اقدامات لازم برای حفاظت از خود و دیگران را انجام دهند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *