ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ارسال ۶۵۷ پرونده سهام عدالت متوفیان به شعب کارگزاری‌های بورس همدان


در گزارشی جدید، اعلام شده است که ۶۵۷ پرونده سهام عدالت متوفیان به شعب کارگزاری‌های بورس همدان ارسال شده است. این تحولات نشان از فعالیت‌های مدیریت امور اقتصادی و دارایی استان همدان دارد.

اهمیت سهام عدالت متوفیان و نقل و انتقال آنها

حسن پیمانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشته است که سهام عدالت یکی از سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود. این سیاست از دولت نهم آغاز شده و به عنوان نوعی یارانه به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی به متقاضیان اختصاص یافته است.

آغاز فرآیند انتقال سهام عدالت پس از آزادسازی

پس از آزادسازی سهام عدالت از خردادماه سال ۱۳۹۹، تمام فرآیندهای مربوط به شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس سهام عدالت به بازار سرمایه منتقل شد. اقداماتی چون صدور کد بورسی و رجیستری سهامداران در سامانه‌های مرکزی بازار سرمایه، ایجاد بستر و امکان معاملات سهام عدالت، پرداخت سود عملکرد شرکت‌های بورسی و برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به‌صورت الکترونیکی انجام شد.

نکات مهم در انتقال سهام عدالت متوفیان

پیمانی توضیح داده است که در استان همدان چهار شرکت کارگزاری به صورت رایگان بحث انتقال سهام عدالت متوفیان را انجام می‌دهند. در صورتی‌ که تاریخ فوت متوفی قبل از ۱۳۹۹.۵.۱ باشد، یکی از ورثه با مدارک مربوط به یکی از کارگزاری‌های بورس در تالار بورس منطقه‌ای استان همدان مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهد.

سهام عدالت متوفیان پس از آزادسازی: مسائل مالیاتی

وی توضیح داد که تقسیم سهام عدالت متوفیانی که بعد از آزادسازی فوت شدند، منوط به پرداخت مالیات بر ارث است و زمان مراجعه این گروه به‌زودی اعلام خواهد شد. همچنین به سودهای سال‌های گذشته سهام عدالت اشاره کرده و اظهار داشته که در صورت انجام مراحل اداری به‌درستی، سهام عدالت در بازه‌ زمانی کوتاهی به ورثه منتقل خواهد شد.

ویژگی‌های متمایز انتقال سهام عدالت در استان همدان

در پایان، پیمانی به اهمیت اداره‌ی بهینه مراحل انتقال سهام عدالت اشاره کرده و تصریح کرده است که درصورت اجرای صحیح اقدامات، ممکن است انتقال سهام به ورثه در چند روز کاری انجام شود. همچنین برای واریز سود انباشته شده، اطلاعات مربوط به ورثه باید به بانک مرکزی انتقال داده شود که تا پایان امسال انجام خواهد شد و در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشته شده به حساب ورثه واریز خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *