د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

احیای دوباره فوتبال «گل‌کوچک» با حمایت فدراسیون فوتبال


رییس فدراسیون ورزش همگانی، علی خلیلی، در جلسه با مجید جلالی مدیر فنی فدراسیون فوتبال، برنامه‌ای را برای بازآفرینی فوتبال خیابانی یا گل‌کوچک اعلام کرد. او اظهار داشت که این ورزش که سابقه طولانی در کشور داشته و به دلیل آسانی و دسترسی آسان، محبوب بوده، متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

آغاز کمیته فوتبال خیابانی یا گل‌کوچک برای توسعه و گسترش رشته ورزشی

به گفته خلیلی، جلسه با مجید جلالی به منظور توسعه و گسترش رشته ورزشی فوتبال خیابانی برگزار شده و کمیته‌ای به نام “فوتبال خیابانی یا گل‌کوچک” تشکیل شده است. این کمیته با هدف احیای این ورزش در سطح کشور و آغاز فعالیت‌های حرفه‌ای در رده‌های سنی مختلف به کار خواهد پرداخت.

شرکت هواداران در جام هواداری: تحت پوشش 16 تیم لیگ برتر

در این راستا، ثبت نام هواداران 16 تیم لیگ برتر فوتبال آغاز شده است. این مسابقات جذاب در رده‌های سنی 15 سال به بالا برگزار می‌شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. سپس مسابقات در دو بخش دختران و پسران در خیابانها، مجتمع‌های ورزشی و پارک‌ها در شهرها و روستاها آغاز خواهد شد و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی مراسم رونمایی و حمایت بزرگان فوتبال از جام هواداری

رییس فدراسیون ورزش همگانی اعلام کرد که هفته آینده مراسم رونمایی از این مسابقات با حضور بزرگان فوتبال برگزار خواهد شد. این حمایت از طرف فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، و چهره‌های سرشناس فوتبال، نشان از جدیت و اهمیت احیای فوتبال گل‌کوچک دارد.

توسعه هوای مسابقات و حمایت از باشگاه‌ها

هدف اصلی از این رویداد، توسعه هوای مسابقات و حمایت از تیم‌های باشگاهی است. این رویداد به عنوان یک جشنواره ورزشی ملی برگزار می‌شود تا نخبگان جوان به عنوان اعضای تیم‌های باشگاهی معرفی شوند.

برگزاری مسابقات کارکنان دولت در دهه مبارک فجر

همچنین، خلیلی اعلام کرد که مسابقات کارکنان دولت در دهه مبارک فجر با ثبت‌نام 5300 نفر در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این مسابقات پس از برگزاری مرحله شهرستانی و استانی، در دهه مبارک فجر به مرحله ملی خواهد رسید.

تفاهمنامه با آموزش و پرورش برای کاهش وزن دانش‌آموزان

در پایان، رییس فدراسیون ورزش همگانی اعلام کرد که یکی دیگر از برنامه‌های فدراسیون، عقد تفاهمنامه با آموزش و پرورش برای کاهش وزن دانش‌آموزان است. این طرح به منظور افزایش فعالیت‌های ورزشی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش به اجرا درآمده و به بهبود سلامت ورزشکاران نسل آینده کشور کمک خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *