ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پایان حکومت ۸ ساله دیزنی بر سینمای جهان

1 دقیقه خوانده شده

به گزارش ایسنا از اسکرین، یونیورسال پیکچرز در سال ۲۰۲۳ به عنوان استودیوی پرفروش‌تر هالیوود در گیشه جهانی، آمریکای شمالی و بین المللی شناخته شد. این تغییر بزرگ نشان‌دهنده پایان ۸ ساله حکومت دیزنی در دنیای سینما است.

فروش برتر یونیورسال در گیشه جهانی

مدیران استودیو اعلام کردند که یونیورسال پیکچرز با اکران ۲۴ فیلم مقابل ۱۷ فیلم دیزنی در سال ۲۰۲۳، موفق به کسب ۱.۹۴ میلیارد دلار فروش در گیشه آمریکای شمالی شده و با فروش ۲.۹۷ میلیارد دلار در گیشه بین المللی، جمعاً ۴.۹۱ میلیارد دلار را به دست آورد.

رقابت دیزنی و موفقیت یونیورسال

دیزنی، با تمام سختی‌های سال گذشته، توانسته به فروش ۱.۹ میلیارد دلار در آمریکای شمالی، ۲.۹۲ میلیارد دلار در سطح بین المللی و ۴.۸۳ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یابد. این حقیقت نشان از اهمیت رقابت بین دیزنی و یونیورسال در دنیای سینما دارد.

تجلیل از موفقیت‌های یونیورسال

پنج فیلم پرفروش یونیورسال

یونیورسال پیکچرز با اکران ۲۴ فیلم، پنج فیلم پرفروش خود را به رهبری انیمیشن «برادران سوپر ماریو» به نمایش گذاشت. این انیمیشن با ۵۷۵ میلیون دلار فروش، دومین فیلم پرفروش سال در آمریکای شمالی بود.

تأثیر یونیورسال در بازارهای جهانی

فیلم «اوپنهایمر» از استودیوی یونیورسال اولین فیلم در آمریکای شمالی بود که از آستانه یک میلیارد دلار عبور کرد. این فیلم با ۳۲۶.۱ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی، پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه با درجه سنی «R» در گیشه جهانی شناخته شد.

حضور ستارگان یونیورسال در رده برتر

فیلم «آواتار: راه آب» از یونیورسال نیز با بیش از یک میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۲۳، به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در جهان تجلیل شد. این انجام موفقیت‌ها نشان‌دهنده توانایی یونیورسال در رقابت با استودیوهای بزرگ هالیوود است.

جمع‌بندی

در ختام، می‌توان نتیجه گرفت که پایان حکومت ۸ ساله دیزنی در سینمای جهان، به ارتقاء یونیورسال پیکچرز و تحول در ترتیب استودیوهای فیلمسازی منجر شده است. این تغییرات با تأکید بر موفقیت‌ها و جایگاه یونیورسال، نشان از رقابت فراتر از یک حدود شخصیتی در دنیای سینما دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *