ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

واکنش حماس به قطعنامه شورای امنیت: “گام ناکافی” برای غزه


حماس به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل که به افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه توصیف شده است، با انتقاد و واکنش نسبت به عدم درخواست آتش‌بس فوری در این منطقه پرداخت.

انتقادات حماس

در بیانیه حماس آمده است که این قطعنامه تنها “یک گام ناکافی” است و با شرایط فاجعه‌باری که توسط رژیم صهیونیستی به وجود آمده، سازگاری ندارد. حماس ادعا می‌کند که قطعنامه نمی‌تواند به توقف جنگ نسل‌کشی توسط اشغالگر تروریست علیه مردم فلسطین در غزه منجر شود.

توضیحات حماس در بیانیه

حماس در بیانیه خود به اهمیت تصمیمات بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوز علیه مردم بی‌دفاع فلسطین اشاره کرده و اظهار کرده است که آمریکا با اقدام خود به تهی‌کردن اساس قطعنامه، از اراده جامعه بین‌المللی و مجمع عمومی سازمان ملل باز زده است.

آمارهای حملات صهیونیستی

تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه از هفتم اکتبر، بیش از ۲۰ هزار نفر، که اکثراً کودکان و زنان هستند، به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۳ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

نقد نماینده روسیه

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت خواستار گنجاندن عبارت “تعلیق خصومت‌ها” در قطعنامه شد، اما این اصلاحیه با وتوی آمریکا رد شد.

با توجه به نقدها و اظهارات حماس، مسئولین بین‌المللی فراخوانده شده‌اند تا اقدامات موثرتری را برای متوقف کردن جنگ نسل‌کشی در غزه اتخاذ کنند. این واکنش‌ها نشان‌دهنده تنش‌ها و مسائل جاری در منطقه بوده و ادامه دادن تلاش‌ها برای صلح و امنیت ضروری به نظر می‌رسد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *