ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

نگاهی به جوان‌ترین‌های تاریخ یورو

جام ملت‌های اروپا، سکوی پرتاب ستاره‌های جوان

در طول تاریخ تورنمنت‌های بزرگ، جام ملت‌های اروپا فرصتی طلایی برای استعدادهای جوان بوده تا خود را به دنیا معرفی کنند. این رقابت‌ها پر از داستان‌های شگفت‌انگیز بازیکنانی است که در سنین پایین درخشیدند و به چهره‌های ماندگار فوتبال تبدیل شدند.

رکوردداران جوانی در یورو ۲۰۲۴

در یورو ۲۰۲۴ نیز شاهد حضور ستارگان جوانی هستیم که می‌توانند نام خود را در تاریخ این رقابت‌ها ثبت کنند. در میان این بازیکنان، نام لامینه یامال، ستاره ۱۷ ساله اسپانیایی، بیش از همه جلب توجه می‌کند. یامال در صورت حضور در ترکیب نهایی اسپانیا، لقب جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو را از آن خود خواهد کرد.

جوان‌ترین‌های تاریخ یورو

در ادامه نگاهی به پنج جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو می‌اندازیم:

۵. جمال موسیالا – آلمان (۱۸ سال و ۱۱۷ روز)

جمال موسیالا، اعجوبه بایرن مونیخ، در یورو ۲۰۲۰ در بین پنج بازیکن جوان تاریخ یورو قرار گرفت. او در مقدماتی جام جهانی مقابل ایسلند اولین بازی ملی خود را برای آلمان انجام داد.

۴. انزو شیفو – بلژیک (۱۸ سال و ۱۱۵ روز)

شیفو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بلژیک است و ۸۴ بازی ملی برای کشورش انجام داده است. او در یورو ۱۹۸۴ اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه مقابل مجارستان انجام داد و در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها مقابل یوگسلاوی به میدان رفت.

۳. جترو ویلمز – هلند (۱۸ سال و ۷۱ روز)

ویلمز، مدافع سابق نیوکاسل، در یورو ۲۰۱۲ به اردوی هلند دعوت شد، در حالی که سابقه بازی ملی نداشت. او در هر سه بازی گروهی هلند در ترکیب تیم ملی کشورش قرار گرفت.

۲. جود بلینگام – انگلیس (۱۷ سال و ۳۴۹ روز)

بلینگام جوان‌ترین بازیکن انگلیسی است که در یک تورنمنت برای انگلیس بازی کرده است. او در یورو ۲۰۲۰ به همراه انگلیس به دیدار نهایی رسید.

۱. کاسپر کوزلوفسکی – لهستان (۱۷ سال و ۲۴۶ روز)

کوزلوفسکی تنها شش روز پس از بلینگام رکورد جوان‌ترین بازیکن یورو را شکست. او در یورو ۲۰۲۰ در بازی‌های گروهی لهستان مقابل اسپانیا و سوئد از روی نیمکت به زمین آمد.

یورو ۲۰۲۴ و فرصتی برای ظهور ستاره‌های جدید

یورو ۲۰۲۴ بدون شک فرصتی عالی برای ستاره‌های جوان خواهد بود تا خود را به دنیا نشان دهند و نام خود را در تاریخ این رقابت‌ها ثبت کنند. باید منتظر ماند و دید کدامیک از این بازیکنان می‌توانند درخشش خود را ادامه دهند و به ستاره‌های آینده فوتبال تبدیل شوند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *