ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مهاباد پس از سه دهه به جمع سینما داران پیوست

شهر مهاباد پس از سه دهه انتظار، بالاخره به جمع شهرهای دارای سالن سینما پیوست. این خبر خوش را ابراهیم سعیدی، دبیر اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان، در حاشیه برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به نبود سالن سینما در مهاباد طی سه دهه گذشته، از احداث و تجهیز دو سالن سینما در این شهر خبر داد. این سالن‌ها با حمایت شهرداری و شورای شهر مهاباد در حال ساخت هستند و پیش‌بینی می‌شود تا شش ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

احداث این سالن‌ها در پی برگزاری جشنواره فیلم آسمان و مطالبات مردم و اهالی فرهنگ و هنر مهاباد صورت گرفته است. این جشنواره که به صورت روباز برگزار می‌شود، فرصتی را برای مردم فراهم کرده تا پس از سال‌ها فیلم را روی پرده بزرگ تماشا کنند.

سعیدی تاکید کرد که احداث سینماها به روباز بودن جشنواره آسمان لطمه‌ای وارد نمی‌کند و حتی می‌تواند به برگزاری بهتر و باکیفیت‌تر این جشنواره کمک کند.

استقبال گسترده مردم مهاباد از جشنواره آسمان نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق آن‌ها به هنر سینما است. این استقبال، مسئولان شهری را بر آن داشت تا برای رفع نیاز فرهنگی مردم و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه هنر سینما در مهاباد اقدام کنند.

با افتتاح این دو سالن سینما، شهر مهاباد علاوه بر غنای فرهنگی، به یک قطب فرهنگی در منطقه تبدیل خواهد شد و می‌تواند میزبان رویدادهای سینمایی و فرهنگی متنوعی باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *