ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مرگ ۷۴۵ نفر به دلیل غرق‌شدگی در ۷ ماهه امسال/ رشد غرق‌شدگی در استان اصفهان


سازمان پزشکی قانونی کشور در گزارشی اعلام کرد که تعداد تلفات ناشی از غرق شدگی در هفت ماهه امسال به ۷۴۵ نفر رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد متوفیان به طور معنی‌داری کاهش یافته است. اینکه ۶۱۵ نفر از این تلفات مردان و ۱۳۰ نفر زنان باشند، نکته‌ای جالب در این گزارش است.

در این مدت، استان‌های مازندران، خوزستان و اصفهان بیشترین تلفات غرق شدگی را داشته‌اند. اما جالب است بدانید که در استان مازندران، با وجود بیشترین تعداد فوتی‌ها، روند کاهشی نیز دیده می‌شود. این نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیری و اطلاع‌رسانی در این منطقه موثر بوده است.

رشد تلفات در استان اصفهان

یک نکته دیگر در این گزارش، رشد ۴۰ درصدی تلفات غرق شدگی در استان اصفهان است. علت اصلی این افزایش به غیر مجاز بودن استخرهای کشاورزی و عدم رعایت استانداردهای ایمنی در آنها بازمی‌گردد. این نکته بر اهمیت نظارت و اجرای قوانین در این زمینه تأکید می‌کند.

راهکارها برای پیشگیری

بر اساس توصیه‌های سازمان پزشکی قانونی، مردم در سفرهای به استان‌های ساحلی و هنگام حضور در مناطق آبی باید نکات ایمنی را رعایت کنند. همچنین، به کشاورزان توصیه شده است که در احداث استخرهای کشاورزی، استانداردهای لازم را رعایت و مجوزهای قانونی را به دقت اخذ کنند.

روند کاهشی در چهار سال اخیر

بررسی چهار سال گذشته نشان می‌دهد که آمار تلفات غرق شدگی در کشور از سال ۱۳۹۸ تاکنون روند کاهشی داشته است. این نشانگر اهمیت اقدامات پیشگیری و آگاهی عمومی در این زمینه است.

نتیجه‌گیری

گرچه آمار تلفات غرق شدگی هنوز نقاط آسیب‌پذیری دارد، اما روند کاهشی در چند سال اخیر نشان از تأثیرگذاری اقدامات پیشگیری و افزایش آگاهی دارد. اجرای بهتر قوانین، نظارت دقیق‌تر و توجه به استانداردهای ایمنی می‌توانند در ادامه این روند کاهشی تأثیرگذار باشند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *