د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آرامش و ثبات در بازار خودرو

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن، مهدی عسگری، تاکید دارد که با ثبات ایجادشده در بازار ارز، امکان بازگشت آرامش و ثبات به بازار خودرو وجود دارد. این اظهارات در گفت‌وگو با ایسنا به چشم‌اندازی مثبت برای صنعت خودروسازی ایران اشاره دارد.

وضعیت ناهماهنگ در دستگاه‌های مختلف

در چند ماه اخیر، وضعیت ناهماهنگ بین دستگاه‌های مختلف در زمینه خودرو به وجود آمده است. این ناهماهنگی باعث بروز مشکلاتی شده است که خودرو را به گونه‌ای تبدیل کرده که هر کسی آن را به سمت خود می‌کشد و هر دستگاه نگاه جزیره‌ای به این موضوع دارد.

گام‌های پیشنهادی برای حل ناهماهنگی

برای رفع این ناهماهنگی، اقداماتی از جمله توجیه دیدگاه دولت در بحث نحوه فروش خودرو، استقلال شرکت‌های خودروسازی، و حتی ایده عرضه خودرو در بورس به میان آمده است. همچنین، شورای رقابت و نقش آن در قیمت‌گذاری، عرضه مستقیم محصولات خودروسازان، و حتی مشارکت در سامانه فروش متمرکز مورد بحث قرار گرفته است.

واردات خودرو به صورت قطره چکان

یکی از چالش‌های مطرح شده، واردات خودرو به صورت قطره چکان است. این موضوع باعث افزایش قیمت‌های خودرو باقی مانده و به ویژه برای قشر متوسط جامعه آسیب می‌زند. لازم است دولت به وحدت رویه‌ای در بحث خودرو داشته باشد تا مسائل مختلف را به یکدیگر نزدیک کرده و راهکارهایی را برای حل آنها ارائه دهد.

سیاست‌گذاری یکپارچه

عسگری تأکید دارد که دولت باید نظرات تخصصی را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به خروجی واحد برساند تا سیاست‌گذاری مشخص و وحدت رویه در اجرا باشد. این اقدامات می‌توانند به ثبات بازار خودرو کمک کرده و مردم را از بلاتکلیفی در مورد وضعیت بازار خودرو رها کنند.

نقش بانک مرکزی در ایجاد ثبات

عسگری به روند بانک مرکزی در مدیریت آرامش بازار ارز اشاره کرده و با تأکید بر این نکته، امیدوار است که اگر سیاست گذاری‌ها به درستی اجرا شود، بتوان به آرامش و ثبات در بازار خودرو دست یافت.

تأثیرات نرخ ارز بر قیمت‌ها

بزرگترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، نوسانات نرخ ارز و تأثیر آن در تامین مواد اولیه و قیمت تمام شده خودرو بود. با ثبات ایجاد شده در بازار ارز، امیدوار است که این بهانه به کاهش بیافته و با سیاست گذاری درست، آرامش و ثبات به بازار خودرو بازگردد.

جلسات کمیسیون صنایع برای حل مشکلات

نایب رئیس کمیسیون صنایع تأکید دارد که کمیسیون صنایع برای حل مشکلات و نزدیک کردن نظرات مختلف، چندین جلسه با تمام بازیگران صنعت خودروسازی برگزار کرده است. این اقدامات به منظور ایجاد نگاه و سیاست گذاری واحد در دولت انجام شده تا به آرامش بازار خودرو کمک کرده و موجب حل مسائل مختلف گردد.

نتیجه‌گیری

با توجه به این تحلیلات، چشم‌انداز آینده بازار خودرو در ایران وابسته به اجرای صحیح سیاست‌گذاری‌ها، وحدت رویه دولت، و تأثیرگذاری بانک مرکزی در مدیریت ارز است. اگر این عوامل به همراه همکاری بخش‌های مختلف صنعت خودروسازی به خوبی اجرا شوند، امکان آرامش و ثبات در بازار خودرو وجود دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *