ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد


رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران، غلامرضا خدامی، اخیراً قیمت هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا را اعلام کرده است. او اظهار کرد که قیمت این آجیل ممتاز، که شامل پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، بادام هندی، مغزگردو، انجیر، مغز فندوق خام، بادام پوست کاغذی، توت، کشمش، مویز و برگه زردآلو می‌شود، تا حداکثر ۴۸۰ هزار تومان می‌باشد.

خدامی بیان کرد که آجیل شب یلدا دارای تنوع بیشتری است و مخلوطی از حداقل ۱۰ کالا با باسلق را در برمی‌گیرد.

آگاهی از کیفیت در زمان شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران هشدار داد که در ایام نزدیک به شب یلدا، برخی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، میادین شهرداری و افرادی با پروانه کسب اتحادیه‌های دیگر، آجیل شیرین ضعیف را به عنوان آجیل شب یلدا معرفی می‌کنند. به همین دلیل، اطلاع از کیفیت و اصالت آجیل در زمان خرید امری حیاتی است.

ثبات در بازار داخلی و کاهش قیمت پسته

خدامی به تاثیرات مثبت کاهش قیمت پسته در بازار داخلی اشاره کرد. او افزود که با توجه به تولید انبوه پسته در کشور، قیمت این محصول در انواع مختلف حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت همچنین باعث ثبات در بازار داخلی شده و رکورد ارزآوری بالا را برای کشور به همراه دارد.

خدامی در پایان اظهار داشت که تقریباً به جز چند مورد، هیچ گونه کمبودی در بازار خشکبار کشور وجود ندارد و امیدوار است مجوز واردات قانونی این اقلام نیز داده شود. این اقدام نه تنها به ثبات بازار داخلی کمک می‌کند بلکه باعث تنوع و افزایش کیفیت محصولات می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *