ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سهم برجسته گمرکات استان کرمانشاه در صادرات به عراق


در هشت ماهه امسال، گمرکات استان کرمانشاه با سهم ۳۹ درصدی از صادرات زمینی به عراق، جایگاه برجسته‌ای را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده‌اند. این تحقیق به تجزیه و تحلیل این نقطه قوت پرداخته و جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آمارهای صادرات: رقم گزاف صادرات از مرزهای زمینی

آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال، بیش از پنج میلیارد و ۴۰ میلیون و ۹۸ هزار و ۴۵۷ دلار کالای صادراتی به عراق از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. این رقم با وزن ۱۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۲۴ تن به ثبت رسیده است.

سهم گمرکات استان کرمانشاه: بررسی جزئیات صادرات

گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۹۴۸ میلیون ۲۷۸ هزار و ۳۰۶ دلار به وزن چهار میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۳ تن، بیشترین سهم را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده‌اند. گمرک پرویزخان و گمرک خسروی نیز به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

مناطق گمرکی برجسته: دیدگاهی به صادرات از گمرکات مختلف

مدیر کل گمرک کرمانشاه اظهار کرده است که گمرک پرویزخان با صادرات ۶۵۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۷۲ دلار به وزن یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۶۶ تن، بیشترین سهم را دارد. همچنین، گمرک خسروی و گمرک سومار نیز در لیست برجسته قرار دارند.

محصولات صادراتی: تنوع در کالاهای ارسالی

علی اصغر عباس زاده نیز به عنوان ناظر گمرکات استان، محصولات اصلی صادرات شامل میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را ذکر کرده است.

جمع‌بندی: پیشروی گمرکات استان در صادرات به عراق

با توجه به اظهارات مسئولان گمرکات استان کرمانشاه، سهم بالایی که این استان در صادرات به عراق دارد، نشان‌دهنده توانایی و کارآمدی گمرکات منطقه است. این پیشروی به‌عنوان یکی از نقاط قوت اقتصادی و بازرگانی منطقه، موجب افزایش رشد و توسعه اقتصادی محلی خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *