ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رگبار و رعد و برق در نوار شمالی کشور

1 دقیقه خوانده شده

پیش‌بینی هواشناسی: رگبار و رعد و برق در نوار شمالی کشور

وضع هوا در استان‌های شمالی

رگبار و رعد و برق در گیلان، مازندران، گلستان، و خراسان شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، صادق ضیاییان، از وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، و خراسان شمالی خبر داد. این شرایط هواشناسی شامل بارش باران، وزش باد شدید، و گرد و خاک در برخی مناطق می‌شود.

تغییرات در آب و هوا

تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تغییرات آب و هوایی در دومین نیمه ماه آذر در شمال کشور پیش‌بینی می‌شود. تا سه روز آینده، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، و خراسان شمالی با رگبار، رعدوبرق، و وزش باد مواجه خواهند شد.

زمان بندی بارش‌ها

تاریخ‌های باران و رعدوبرق در نوار شمالی

به گفته ضیاییان، روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری (از ۲۱ تا ۲۳ آذر) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، و برخی نقاط جنوب استان‌های زاگرس مرکزی و جنوبی استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران بارش باران، رعدوبرق، و در مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تاثیرات دریا و هوا

توقعات دریای خزر و وضعیت آب و هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات اظهار کرد که دریای خزر نیز طی سه روز آینده مواج خواهد داشت.

وضعیت هوایی در تهران

آسمان تهران در دو روز آینده

در مورد وضعیت هوایی تهران، ضیاییان توضیح داد: فردا (۲۱ آذر) آسمان تهران قسمتی ابری با غبار محلی و گاهی در ساعاتی غبارآلود خواهد بود. دمای حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در روز چهارشنبه (۲۲ آذر) نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی، از بعد از ظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده با دمای حداقل ۷ و حداکثر ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دمای گرمترین و سردترین نقاط کشور

وضعیت حرارت در بندرعباس و شهرکرد

در پایان، ضیاییان اعلام کرد: بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه، و شهرکرد با دمای ۷- و ۱- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین مراکز استان‌های کشور محسوب می‌شوند.

با احترام ، مجله خبری جوان انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *