ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هتل 30 طبقه ولنجک به دلیل نقص در ضوابط و مقررات، از ساخت منع شد

دیوان عدالت اداری رای به توقف ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات داد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در این خصوص با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین در ساخت و سازها، گفت: “مطالعات ساخت این پروژه کامل انجام شده و مدارک آن موجود است.”

داستان ساخت این هتل بلندمرتبه در ولنجک از سال گذشته آغاز شد. در آن زمان، خبر احداث هتل 42 طبقه (30 طبقه مثبت و 12 طبقه منفی) با مجوز کمیسیون ماده 5 خبرساز شد. این موضوع به دلیل قرارگیری هتل در پهنه گسلی و همچنین مغایرت با طرح جامع و تفصیلی شهر، با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و شهروندان روبرو شد.

در پی این انتقادات، چهار نفر از اساتید دانشگاه در حوزه شهرسازی و معماری به عنوان شاکی، دادخواستی را به قوه قضائیه ارائه دادند. اما به دلیل عدم احراز ذینفع بودن و عدم اثبات مجاورت یا همسایگی با محل پروژه، شکایت آنها رد شد.

حواشی این پرونده به همین جا ختم نشد و سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن ورود پیدا کرد. این سازمان در نامه‌ای به شهرداری تهران با اشاره به واقع شدن ملک در زیر پهنه مسکونی با تراکم متوسط، بر ممنوعیت احداث بیش از 6 طبقه در آن منطقه تاکید کرد. همچنین شهرداری و کمیسیون ماده 5 موظف شدند که مغایرت‌های طرح با مصوبه را به شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران ارجاع داده و به بررسی عدم حدنصاب موافقین نیز بپردازند.

نهایتا، دیوان عدالت اداری در رای خود، مصوبه کمیسیون ماده 5 مبنی بر صدور پروانه ساخت هتل 30 طبقه را به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات نقض و پرونده را به این کمیسیون برای رسیدگی مجدد طبق مقررات قانونی ارجاع داد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در واکنش به این رای، با تاکید بر لزوم ارائه توضیحات توسط قوه قضائیه در مورد جزئیات پرونده، گفت: “این مصوبه به دلیل کسری امضاء اعضای کمیسیون به تعویق افتاده و نیاز به بررسی مجدد دارد.”

وی همچنین در رد ادعای کمبود مطالعات در خصوص ساخت و ساز بر روی گسل، اظهار داشت: “مطالعات این پروژه به طور کامل انجام شده و مدارک آن موجود است. ساخت و ساز در هر شرایطی امکان‌پذیر است، اما باید با دقت و مطابق با ضوابط و مقررات انجام شود.”

هنوز مشخص نیست که سرنوشت نهایی این پروژه چه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که کمیسیون ماده 5 در بررسی مجدد خود چه تصمیمی خواهد گرفت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *