ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دیپلماسی جدید دولت: توسعه اقتصادی از طریق افزایش تعاملات بین‌المللی


در روزهای اخیر، دولت سیزدهم تصمیم به لغو روادید با ۳۳ کشور جهان گرفته است. محمد فرخ‌زاده، جانشین استاندار فارس، این تصمیم را عنوان کرده و آن را گامی موثر در توسعه گردشگری و اعتمادسازی به سمت جهان دانسته است.

افزایش تعاملات و توسعه اقتصادی

فرخ‌زاده با بیان اینکه رویکرد دولت به روابط سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای همسایه و منطقه موجب افزایش تعاملات و همکاری‌ها و توسعه اقتصادی چندجانبه خواهد شد، این تصمیم را به عنوان اقدامی کم‌نظیر در راستای باز کردن درهای دوستی به سمت جهان توصیف کرده است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و برنامه‌های فرهنگی

جانشین استاندار فارس بر توسعه برنامه‌های فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به عنوان اقدامات فوری در راستای این تصمیم اشاره کرده و اهمیت اقدامات سریع و موثر در این زمینه را تأکید کرده است.

مهمان‌نوازی به سبک ایرانی

فرخ‌زاده با بیان اینکه نظر کشورهای رادیکال در مورد ایران مهم نیست، تأکید دارد که ایران مثل همیشه سنت مهمان‌نوازی را عرضه خواهد کرد و به جهانیان پیشنهاد خواهد کرد.

ارتقاء سواد گردشگری و نقش آموزش

فرخ‌زاده با اشاره به ارتقاء سواد گردشگری در کشور، اعلام کرده که مأموریت تمام دستگاه‌های آموزشی ارتقاء دانش عمومی مردم در مواجهه با گردشگران مهمان به کشور خواهد بود.

اقتصاد گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد کلان

فرخ‌زاده به اهمیت صنعت گردشگری به عنوان یکی از عوامل درآمدزا پس از نفت و گاز اشاره کرده و تأکید دارد که اقتصاد گردشگری با تعامل موثر با جهان به سرعت پیشرفت خواهد کرد و می‌تواند آثار تحریم‌ها و محدودیت‌های غربی را موازنه کند.

آینده روشن گردشگری در ایران

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس امیدوار است که سایر کشورها نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران به سمت لغو روادید حرکت کنند تا منافع مشترک بهتری بین این کشورها بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه تضمین شود.

با احترام ، مجله گردشگری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *