ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تورم آمریکا در سه ماهه اول ناامیدکننده بود؛ فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد

1 دقیقه خوانده شده

نایب رئیس فدرال رزرو آمریکا، مایکل بار، ارقام تورم سه ماهه اول این کشور را “ناامیدکننده” خواند و اعلام کرد که فدرال رزرو به سیاست افزایش نرخ بهره تا زمانی که تورم به هدف 2 درصدی خود برسد، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، بار در بیست و هشتمین کنفرانس سالانه بازارهای مالی در فرناندینا بیچ فلوریدا گفت: “ما در 2 سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در بخش تورم داشته‌ایم. تورم امروز از اوج 7.1 درصدی خود به 2.7 درصد کاهش یافته است، اما هنوز به هدف 2 درصدی خود نرسیده‌ایم.”

با این حال، ارقام تورم ماه آوریل ناامید کننده بود. تورم تولید کننده به طور سالانه 2.2 درصد و به طور ماهانه 0.5 درصد افزایش یافت که هر دو بالاتر از پیش‌بینی بازار بود. تورم مصرف‌کننده سالانه نیز به 3.4 درصد و ماهانه 0.3 درصد در ماه آوریل افزایش یافت که هر دو نسبت به ماه مارس کاهش یافتند. با این حال، ارقام سالانه همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

بار گفت: “این نتایج به من اعتماد فزاینده‌ای که امیدوار بودم برای حمایت از سیاست پولی با کاهش نرخ وجوه فدرال بیابم، ارائه نکرد. به این معنی که ما باید به سیاست محدود کننده خود فرصت بیشتری بدهیم تا به کار خود ادامه دهد.”

بر اساس ابزار FedWatch ارائه شده توسط گروه مبادلات تجاری شیکاگو، احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در 12 ژوئن تا روز دوشنبه تنها 2.6 درصد بود. با این حال، احتمال کاهش 25 واحد پایه در 18 سپتامبر 49.6 درصد بود.

از سوی دیگر، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس دیگر فدرال رزرو، از افزایش نرخ تورم در ماه آوریل استقبال کرد و آن را “دلگرم کننده” خواند.

وی گفت: “شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که هزینه‌های ناپایدار مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در سه ماهه اول سال با سرعت بیشتری نسبت به نیمه دوم سال 2023 افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده در ماه آوریل حاکی از افزایش اندک‌تر در ماه گذشته است.”

جفرسون افزود: “هنوز خیلی زود است که بگوییم کندی اخیر در روند کاهش تورم طولانی‌مدت خواهد بود یا خیر.”

وی تاکید کرد که تورم بالا مشکلات قابل توجهی را ایجاد می‌کند، به ویژه برای کسانی که درآمد ثابتی دارند و کمتر قادر به پرداخت هزینه‌های بالاتر ضروریات، از جمله مسکن، حمل و نقل و غذا هستند.

جفرسون خاطرنشان کرد: “نرخ سیاست ما در محدوده محدود کننده‌ای قرار دارد، زیرا همچنان شاهد هستیم که بازار کار به تعادل بهتری می‌رسد و تورم کاهش می‌یابد، اگرچه به سرعتی که من می‌خواستم نزدیک نیست. همچنین ابراز کرد داده‌های کلان اقتصادی ورودی، چشم‌انداز اقتصادی در حال تحول و تعادل ریسک‌های مرتبط را به دقت ارزیابی خواهد کرد.”

این خبر برای بازارهای مالی ناامید کننده بود، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو به دلیل کند شدن اخیر روند کاهش تورم، نرخ بهره را کاهش دهد.

با این حال، فدرال رزرو روشن کرده است که متعهد به مهار تورم است، حتی اگر به معنای افزایش نرخ بهره و کند شدن رشد اقتصادی باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *