ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

«تمساح خونی» و «بی‌بدن» صدرنشین فروش‌ سینما شدند


همزمان با آغاز سال نو، سینمای ایران شاهد افزایش قابل توجه مخاطب و فروش در گیشه بود. فیلم‌های «تمساح خونی» و «بی‌بدن» به ترتیب مقام‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها را از آن خود کردند، نشان از استقبال گرم مخاطبان از آثار سینمایی نوروزی داشت.

افتتاحیه درخشان فیلم‌های نوروزی

در هفته‌ای که گذشت، سینماها میزبان ۲۱۳ هزار مخاطب بودند، که این رقم در مجموع به ۳۰۶ هزار نفر در نخستین روزهای سال ۱۴۰۳ رسید. این استقبال چشمگیر به فروش کلی ۱۸ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان منجر شد و زنگ‌های خوش‌آیندی از رونق گیشه سینما در سال جدید به گوش رساند.

«تمساح خونی»؛ پدیده گیشه

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، با داستانی هیجان‌انگیز و اجرایی درخشان، توانست در هفته اکران، با فروش ۲۲۰ هزار بلیط به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه شناخته شود. این فیلم با موضوعی جذاب و پرکشش، مخاطبان را به سالن‌های سینما کشاند و نشان داد که سینمای ایران همچنان قادر است آثاری ماندگار و محبوب تولید کند.

«بی‌بدن»؛ نوآوری در ژانر کمدی

فیلم کمدی «بی‌بدن»، اثری دیگر که در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توجه‌ها را به خود جلب کرده بود، با استقبال ۳۸ هزار مخاطب مواجه شد و فروشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان را ثبت کرد. این فیلم با نگاهی نو به موضوعات اجتماعی و چاشنی طنز، توانست در رتبه دوم فروش قرار گیرد و مورد استقبال قرار گیرد.

«پرویزخان»؛ تجلی هنر و فرهنگ

فیلم «پرویزخان»، با موضوعی فرهنگی و هنری، توانست با فروش ۱۵ هزار بلیط به ارزش ۹۲۵ میلیون تومان، جایگاه سوم را در جدول فروش گیشه سینما‌ها به خود اختصاص دهد. این اثر، که به تهیه‌کنندگی عطاپناهی تولید شده، نشان داد که سینمای ایران همچنان قادر است مخاطبان را با موضوعات عمیق و هنری به سالن‌های سینما بکشاند.

«آپاراتچی»؛ داستانی از جنس مبارزه

فیلم «آپاراتچی» نیز در هفته گذشته توانست با فروش ۱۲ هزار بلیط به ارزش ۶۵۲ میلیون تومان، در رتبه چهارم جدول فروش قرار گیرد. این فیلم که داستانی پر از مبارزه و چالش را روایت می‌کند، توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب نماید و جایگاه خود را در میان آثار پرفروش تثبیت کند.

«نوروز»؛ بازگشت به سنت‌ها

فیلم «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق، با نگاهی به آیین‌ها و سنت‌های ایرانی، توانست با فروش ۱۵ هزار بلیط به ارزش ۳۶۱ میلیون تومان، در رتبه پنجم قرار گیرد. این فیلم که تلاش می‌کند تا بازتاب‌دهنده فرهنگ و سنن ایرانی در ایام نوروز باشد، مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت.

نتیجه‌گیری

در مجموع، رونق فروش سینماها در ایام نوروز نشان‌دهنده تمایل مخاطبان به تجربه تماشای آثار سینمایی متنوع و کیفی است. فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی‌بدن»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «نوروز» هر کدام با داستان‌های منحصر به فرد خود توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان پیدا کنند و نشان دهند که سینمای ایران همچنان زنده و پویا است و می‌تواند با آثار خود به رونق فرهنگی و هنری کشور کمک کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *