ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تحولات در سازمان بهزیستی برای حمایت از معلولان

در این مقاله، ما به پرداخت حقوق پرستاری به معلولان و تلاش‌های سازمان بهزیستی برای بهبود وضعیت این افراد در بودجه ۱۴۰۳ می‌پردازیم. تغییرات در سیاست‌ها و تأکید بر اجرای قانون حمایت از معلولان به عنوان اولویت اصلی در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری، تأکید دارد که پرداخت حق پرستاری به حدود ۱۵۰ هزار خانوار تاثیرات مثبت زیادی در بازگشت افراد دارای معلولیت به آغوش خانواده داشته است. این اقدام نه تنها به حمایت مالی این افراد کمک کرده، بلکه باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با خانواده‌ها شده است.

تأکید بر پیگیری مستمر قانون حمایت از معلولان

قادری با بیان اهمیت روز ملی افراد دارای معلولیت، بر پیگیری مداوم قانون جامع حمایت از معلولان تأکید کرد. وی اظهار داشت که نقاط مبهم در اجرای این قانون باید حل شوند و تمامی دستگاه‌های مسئول باید به صورت کامل در این راستا همکاری کنند.

افزایش دسترس‌پذیری برای معلولان در شهرها

با تأسی از شعار سال “باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس‌پذیر”، قادری تأکید کرد که باید در شهرها مراکز توانمندسازی و بوستان مناسب‌سازی معلولان ایجاد شود. افزایش دسترس‌پذیری به عنوان مصداقی ویژه می‌تواند بهبود وضعیت معلولان را در این مراکز فراهم کند.

نظارت و اجرای دقیق قانون حمایت از معلولان

در نشست حاضر، ضمیمه الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با حضور در بخش‌های مختلف مراکز خدماتی برای معلولان، اقدامات سازمان بازرسی را بررسی کرد. او از همه مسئولان خواست تا در اجرای قانون حمایت از معلولان مسئولیت بپذیرند و همگام با یکدیگر در راستای بهبود وضعیت این افراد همکاری کنند.

پرونده‌های اقدام و نظارت بر دستگاه‌های تخلفکار

خدائیان اعلام کرد که پس از دستور ریاست قوه قضاییه، پرونده خاصی در سازمان بازرسی در خصوص نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان تشکیل شده است. این اقدامات شامل برگزاری نشست‌ها، ارسال نامه‌های هشداری و تأکید بر اجرای صحیح قانون می‌شود.

تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های معلولان

در نهایت، مسئولان سازمان بهزیستی خواستار تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های دارای فرزندان معلول در بودجه سال آینده شدند. این درخواست به منظور پیگیری فعالیت‌ها و حمایت‌های بیشتر از این گروه جامعه‌ای حیاتی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *