ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ایران در نشست ریاض: راهکارهای صلح و امنیت

ترسیم مسیر صلح و امنیت توسط ایران

در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، جواد بخشی الموتی، معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، به پیشنهادات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اشاره کرد و بیان کرد: ایران همواره در نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، با راهکارهای بشردوستانه، مسیری برای رسیدن به صلح و آتش‌بس به‌منظور پایان دادن به کشتار و ایجاد امنیت در منطقه را ترسیم کرده است.

جنگ افروزی آمریکا و تحولات جهانی

بخشی از گفت‌وگو اظهار کرد: جنگ افروزی آمریکا تنها به خاورمیانه محدود نبوده و استیلای جهانی آمریکا با جنگ افروزی در نقاط مختلف جهان، از افریقا گرفته تا اسیای میانه و اروپا، با تحرکات و اقدامات به دنبال شعله‌ور کردن جنگ بوده است.

وی افزود: جنگ اکراین و تحرکات برای ایجاد تنش میان تایوان و چین، بخشی از برنامه‌های آتی نظامی آمریکا برای آغاز جنگ تازه‌ای است.

جنگ‌های منطقه‌ای

به تصریح این استاد علوم سیاسی: در منطقه غرب آسیا، همواره با رویکرد جدی و پشتوانه جنگ‌هایی چون در سوریه و عراق را آغاز کرده‌اند. هدف اصلی آنها ایجاد جنگ به‌منظور فروش تسلیحات نظامی و مداخله در نقاط مختلف جهان است.

تحولات در جنگ غزه

بحران در غزه با حمایت جدی آمریکا از رژیم نامشروع اسرائیل ادامه دارد. این جنگ، به نوعی به دنبال تقویت موقعیت تضعیف شده آمریکا است. باید اذعان کرد که حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه در گذشته ناشی از حملات موشکی و راکتی نداشته، اما امروزه این موضوع به‌طور روزانه و عادی تبدیل شده است.

تلاش برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه

وی ادامه داد: دولت آمریکا از ماه‌های اخیر بارها از حملات متعدد به نیرو و پادگان‌های آمریکا خبر می‌دهد و حملات به ناوهای این کشور نیز شدت یافته. این حملات نشان از تلاش منطقه برای اخراج نیروهای متجاوز آمریکایی به‌منظور جلوگیری از قتل، غارت، جنایت و خونریزی دارد.

حمایت امریکا از اسرائیل و نقدها

بخشی با بیان اینکه افکار عمومی در آمریکا از سیاست‌های حمایتی از اسرائیل تنفر دارد، اظهار کرد: قتل و کشتار در غزه از یک رژیم کودک‌کش و جعلی بر نخواهد آمد و این جنایات با پشتوانه آمریکا انجام می‌شود. با وجود تظاهرات گسترده در شهرهای آمریکا برای اعلام مخالفت با حمایت‌های نظامی از اسرائیل، آمریکا بدون توجه به افکار عمومی، به حمایت‌های مالی و نظامی خود ادامه می‌دهد.

نقدها به دموکراسی غربی

بیان کرد: دموکراسی غربی از درون دچار انزوا و فروپاشی شده و این ساختارها در مقابل خواست مردم نتوانسته کاری انجام دهند و مجبور به حمایت از اسرائیل شده‌اند. نارضایتی‌ها از سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا و دموکرات‌ها نیز رو به افزایش است.

حضور ایران در کنفرانس ریاض

بخشی با اشاره به پیشنهادات سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، ادامه داد: ایران در نشست‌های بین المللی و منطقه‌ای برای حل بحران‌های جهانی، با رویکرد پیشگامانه، مسیر صلح و امنیت را تعیین کرده و راهکارهای خود را ارائه کرده است.

وی به نقدها نسبت به نقش کشورهای عربی پرداخت و تاکید کرد: برای رسیدن به صلح عملیاتی، نیاز است که کشورهای عربی جدی‌تر وارد عمل شوند و اگر به هماهنگی و همکاری برسند، دیگر به بروز بحران‌هایی چون داعش، بحران سوریه، بحران عراق و جنایت‌های صهیونیستی شاهد نخواهیم بود. افزود که عدم اقدام عملی و نرسیدن به یک مفهوم واحد، باعث ادامه حیات یک فاعل سرطانی مانند اسرائیل می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *