ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اعطای ۱۰۰هزار ویزای گردشگری به شهروندان کویتی


در یک اعلامیه مهم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد که سفارت ایران هر ساله به میزان ۱۰۰هزار ویزا برای شهروندان کویتی صادر می‌کند. این اقدام به منظور تقویت روابط مردمی و گسترش همکاری‌های گوناگون میان دو کشور انجام می‌شود.

سفیر ایران تأکید کرد که تحولات مثبتی در روابط میان ایران و کویت رخ داده و در حال حاضر، تمرکز بر فعال‌سازی کمیته‌های مشترک است. همچنین، این تغییرات باعث شده تا مسائل مربوط به تجارت و صادرات مواد غذایی و مصالح ساختمانی در دستور کار قرار گیرند.

مزایای ویزاهای اختصاصی

سفیر ایران افزود که سفارت ایران همچنین به شهروندان کویتی ویزاهای سالانه‌ای با هدف انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های تجاری مختلف اختصاص می‌دهد. این ویزاها در فرودگاه‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز صادر می‌شوند و طی ۷۲ ساعت به اتمام می‌رسند.

آینده روشن امیدوارانه

توسعه روابط مردمی بین ایران و کویت یکی از اهداف اساسی است. سفیر ایران در امیدی به اعطای ویزاهای مسافرتی برای شهروندان ایرانی توسط کویت اظهار کرد که این اقدام می‌تواند به تقویت ارتباطات دوسویه و افزایش تبادلات گردد.

چشم اندازهای تجاری و اقتصادی

سفیر ایران در دیدار با مقامات کویتی بحث و بررسی مسائل همکاری‌های مشترک را به گرمی آغاز کرد. ایشان به تشکیل کمیته بازرگانی مشترک، گسترش همکاری‌های تجاری، ارائه تسهیلات گمرکی و بندری به لنج‌داران ایرانی و راه‌اندازی مبادلات تجاری از طریق زمینی اشاره کرد.

رفع موانع تجاری در زمان کرونا

سفیر ایران به تأثیرات کرونا بر مبادلات تجاری میان دو کشور اشاره کرد و اظهار کرد که تاکنون توانایی برگشت به حجم معمول مبادلات تجاری که سالیانه به ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسیده، ممکن نشده است.

آمادگی برای همکاری بیشتر

سفیر ایران در پایان دیدار، آمادگی کشورمان برای برگزاری نمایشگاههای تخصصی صنعتی و عرضه کالاهای ایرانی را اعلام کرد. این اقدامات همگام با تلاش برای رفع موانع تجاری و توسعه اقتصادی منطقه‌ای خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *