ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اجرای طرح «وصال شیرین» برای ارزان کردن ازدواج جوانان


در ابتکاری نوآورانه به منظور تسهیل امر ازدواج برای جوانان، وزارت ورزش و جوانان طرحی با عنوان «وصال شیرین» را به اجرا درمی‌آورد. این طرح، که هدفش کاهش هزینه‌های ازدواج برای جوانان است، به تازگی توسط مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان این وزارتخانه، حجت الاسلام مهدی متقی‌فر، اعلام شد.

اهداف و برنامه‌های طرح «وصال شیرین»

این طرح، که قرار است تا پایان سال جاری راه‌اندازی و در هفته ازدواج رونمایی شود، بخشی از اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای تسهیل شرایط ازدواج جوانان می‌باشد. با پیگیری‌های انجام شده، افزایش مبلغ وام ازدواج در دو سال گذشته و برنامه‌ریزی برای افزایش بیشتر آن در سال آینده، گام‌های مهمی در جهت حمایت از جوانان برداشته شده است.

پرداخت وام ازدواج و حمایت‌های مالی

میزان وام ازدواج برای سال آینده به ۳۵۰ میلیون تومان برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال، و ۳۰۰ میلیون تومان برای افراد با سن بالاتر، تعیین شده است. این اقدام به منظور کاهش بار مالی بر دوش جوانان در آستانه ازدواج صورت می‌گیرد.

تأکید بر اهمیت مشاوره و آموزش

علاوه بر حمایت‌های مالی، اهمیت دادن به مشاوره و آموزش پیش از ازدواج از دیگر اولویت‌های این طرح است. با اختصاص ۷۶۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و برگزاری سالیانه حدود ۱۰ هزار کارگاه آموزش پیش از ازدواج، این وزارتخانه سعی در آماده‌سازی جوانان برای ورود به زندگی مشترک دارد.

چشم‌انداز و امیدها برای آینده

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ابراز امیدواری کرد که با تدبیر در بودجه و اختصاص کامل و مؤثر منابع مالی، تمامی متقاضیان ازدواج تحت پوشش قرار گیرند. هدف اصلی این طرح، فراهم آوردن شرایطی است که جوانان بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری به سوی بنای خانواده گام بردارند.

طرح «وصال شیرین» نمادی از تلاش‌های دولت برای تسهیل یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی جوانان است. از طریق این طرح، وزارت ورزش و جوانان امیدوار است که با کاهش دغدغه‌های مالی و ارائه آموزش‌های لازم، گامی مثبت در جهت تقویت پایه‌های خانواده در جامعه بردارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *