ج. سپتامبر 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آمریکا در این ۵ رشته ورزشی المپیک مدال نگرفته است!

ایالات متحده آمریکا که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر ورزشی جهان شناخته می‌شود، در تاریخ المپیک در برخی رشته‌ها توفیقی به دست نیاورده و جایگاه اول را تجربه نکرده است. در این مقاله نگاهی به پنج رشته‌ای می‌اندازیم که تاکنون هیچ ورزشکار آمریکایی در آنها موفق به کسب مدال نشده است.

۱. بدمینتون:

این رشته از سال ۱۹۹۲ به طور رسمی وارد المپیک شده و شامل بخش‌های انفرادی و دونفره برای زنان و مردان و همچنین دونفره مختلط است. با وجود سابقه حضور نسبتاً طولانی، بهترین دستاورد آمریکا در این رشته، رسیدن تیم دونفره مردان هاوارد باخ و باب مالاتونگ به مرحله یک چهارم نهایی در المپیک ۲۰۰۸ پکن بوده است.

۲. هندبال:

جالب است بدانید که ایالات متحده، میزبان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، حتی نتوانسته جواز حضور در مسابقات هندبال آن دوره را به دست آورد. تیم مردان آمریکا سابقه شش بار حضور در المپیک را دارد و بهترین مقام آنها رتبه ششم در سال ۱۹۳۶ با حضور فقط شش تیم بوده است. عملکرد تیم زنان نیز در چهار دوره حضور در المپیک، خالی از هرگونه موفقیتی بوده است.

۳. ژیمناستیک ریتمیک:

از سال ۱۹۸۴ میلادی، ژیمناستیک ریتمیک به عنوان یکی از رشته‌های المپیک شناخته می‌شود. این رشته در میان ورزشکاران اروپایی محبوبیت بالایی دارد و برتری آنها در این رقابت‌ها مشهود است. بالاترین رتبه‌ای که یک ورزشکار آمریکایی در این رشته به دست آورده، مقام یازدهم والری زیمرینگ در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس (تحریم شده) بوده است.

۴. تنیس روی میز:

تسلط مطلق کشورهای آسیای شرقی در تنیس روی میز، مانع از کسب مدال توسط ورزشکاران آمریکایی در این رشته شده است.

۵. ترامپولین:

هفتمین دوره حضور ترامپولین در المپیک، در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس رقم خواهد خورد. در مجموع، ده کشور موفق به کسب مدال در این رشته شده‌اند، اما نامی از ایالات متحده در میان آنها نیست. ساوانا وینسانت و نیکول آهسینگر، با کسب مقام ششم در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰، بهترین عملکرد را در بین ورزشکاران آمریکایی این رشته به ثبت رسانده‌اند.

با وجود عدم کسب مدال در این رشته‌ها، ورزشکاران آمریکایی در بسیاری از رشته‌های دیگر افتخارآفرینی کرده‌اند و آمریکا همچنان به عنوان یکی از مدال‌آورترین کشورهای المپیک شناخته می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *