ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آسایش بی سرپناهان در شب‌های سرد پایتخت: مددسراهای سیار فصلی

شروع فعالیت مددسراهای سیار در شب‌های سرد

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که به منظور فراهم آوردن آسایش برای افراد بی سرپناه و آسیب‌دیده، مددسراهای سیار فصلی در شب‌های سرد پایتخت به کار افتاده‌اند.

توسعه فضای مددسراهای سیار در تهران

احمد احمدی صدر اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ مددسرا با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر در خدمت افراد بی سرپناه و آسیب‌دیده قرار دارند. این خدمات با اعمال روزها و شب‌های سرد پاییزی گسترش یافته و ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز به عنوان مددسراهای سیار فصلی در نظر گرفته شده‌اند.

رصد مناطق با گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی

احمدی صدر ادامه داد: در مواقع بارانی، گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت ویژه مناطق مختلف پایتخت را رصد خواهند کرد. این اقدامات جهت ارائه خدمات به بهترین شکل به افراد بی سرپناه در شرایط نامساعد هوایی انجام می‌شود.

مددسراهای سیار: فراهم‌کننده امکانات اضطراری در شب‌های سرد

مددسراهای سیار، با اتوبوس‌های مجهز به پتو، بخاری، یک وعده غذای گرم و مددکاران اجتماعی فعالیت می‌کنند. این امکانات برای افرادی که به دلیل فواصل طولانی یا شرایط حاد مسافرت، امکان دسترسی به گرمخانه‌های ثابت را ندارند و تمایل به گذراندن یک شب سرد در مکان گرم دارند، فراهم شده‌اند.

گام‌های بیشتر در آینده

احمدی صدر تأکید کرد که این مددسراهای سیار در میادین، معابر مرکزی شهر و نقاط پرتردد شهر تهران قرار گرفته‌اند و به تدریج، طبق نیازسنجی، تعداد آنها افزوده خواهد شد. با این اقدامات، شهرداری تهران نقش فعّالی در ارتقاء آسایش اجتماعی و مددجویان بی سرپناه در شب‌های سرد را ایفا می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *