پ. مه 9th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه


با آغاز هفته جدید، شاهد ورود یک سامانه بارشی فعال از جنوب کشور خواهیم بود که انتظار می‌رود تا پایان هفته، بخش‌های وسیعی از ایران را تحت تأثیر قرار دهد. این سامانه بارشی موجب بارش باران و برخی موارد، رعد و برق، همراه با وزش باد شدید خواهد شد.

پیش‌بینی بارش‌ها در استان‌های مختلف

طبق اعلام صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، انتظار می‌رود که از اواخر دوشنبه (۲۵ فروردین)، شاهد بارش‌های قابل توجهی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و دیگر مناطق شرقی و جنوبی کشور باشیم.

وضعیت باد و رعد و برق

همراه با بارش‌ها، وزش بادهای شدید و گاهی اوقات رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود، به‌ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی البرز و زاگرس که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در این مناطق شود. این شرایط می‌تواند به وقوع پدیده‌های جوی نظیر خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد منجر شود.

اقدامات احتیاطی و توصیه‌های ایمنی

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا توصیه کرده است که شهروندان در مناطق مستعد بارش و وزش باد شدید، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند و از تردد غیرضروری در زمان وقوع رعد و برق خودداری کنند. همچنین، کشاورزان باید نسبت به محافظت از محصولات و دام‌های خود در برابر شرایط نامساعد جوی اقدام نمایند.

وضعیت دریاها و اقدامات لازم

در این مدت، نیمه شرقی دریای خزر و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شاهد افزایش امواج خواهند بود. به همین دلیل، به فعالان دریانوردی و صیادان توصیه می‌شود که تا پایان هفته، فعالیت‌های خود را با احتیاط بیشتری انجام دهند و از تردد در این زمان‌ها خودداری کنند.

پیش‌بینی وضع هوای تهران و دیگر استان‌ها

در تهران، آسمان در روزهای آینده صاف تا قسمتی ابری خواهد بود با دمایی که بین ۱۰ تا ۲۳ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود. در شهرکرد و اهواز نیز دماها به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین حالت خود را تجربه خواهند کرد.

این تغییرات جوی جدید، ضرورت آمادگی و هوشیاری بیشتری را برای مقابله با شرایط پیش‌رو نشان می‌دهد و از شهروندان انتظار می‌رود که نسبت به پیگیری آخرین اخبار و هشدارهای هواشناسی فعال باشند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *