د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

واگذاری دانشگاه پیام نور برخی شهرستان‌ها به یکی از سه دانشگاه دولتی

وزیر علوم، محمد علی زلفی گل، در یک گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که برنامه وزارت علوم برای ساماندهی دانشگاه پیام نور در شهرستان‌هایی که تعداد دانشجویان کافی ندارند، به مرحله اجرا واصل شده است. این طرح به منظور بازآرایی آموزش عالی در برخی از شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

واگذاری به دانشگاه‌های دولتی؛ تصمیم گیری بر اساس اساسنامه مصوب

زلفی گل به تشریح ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و اعلام کرد که بر اساس این مصوبه، دانشگاه پیام نور در برخی از شهرستان‌ها به یکی از سه دانشگاه دولتی، از جمله دانشگاه‌های فرهنگیان و فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود.

افتخارات دانشگاه پیام نور

وزیر علوم تصریح کرد که دانشگاه پیام نور از افتخارات جمهوری اسلامی است و به خدمت قشر کم برخوردار در کشور اختصاص دارد. او اظهار داشت که دانشجویان این دانشگاه با استانداردهای بالا و آزمون‌های معتبر مواجه هستند و بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن جزو موفق‌ترین افراد هستند.

هدف از ساماندهی

هدف از ساماندهی دانشگاه پیام نور به گفته وزیر علوم، ایجاد یک محیط آموزشی مطلوب و بهره‌ور برای اعضای هیات علمی و دانشجویان است. او اعلام کرد که تمام تلاش‌ها در جهت حفظ حقوق اعضای هیات علمی و بهره‌وری از توانمندی دانشجویان خواهد بود.

پایان به شایعات با اطمینان از آینده دانشگاه پیام نور

با تصریحات وزیر علوم درباره واگذاری و ساماندهی دانشگاه پیام نور، اطمینان به جامعه داده می‌شود که این تغییرات هیچ ارتباطی با مسائل تروریستی یا بحران‌های دیگر ندارد و در جهت بهبود و تحول در عرصه آموزش عالی کشور است. این تصمیمات به منظور افزایش کیفیت و انعطاف‌پذیری دانشگاه‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

ادامه پیگیری‌ها و اصلاحات

وزیر علوم اعلام کرده است که پیگیری‌ها در خصوص این طرح ادامه دارد و در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه، تغییرات لازم اعمال خواهد شد. این اصلاحات با همکاری خانواده دانشگاه پیام نور صورت خواهد گرفت تا بتوان به بهترین نحو از این تغییرات بهره‌مند شد.

خاتمه

به گفته وزیر علوم، این تغییرات به سمت بازآرایی دانشگاه‌های پیام نور در سراسر کشور است و برخی از این دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های دولتی انتقال پیدا خواهند کرد. به این ترتیب، موازی با توسعه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های پیام نور نیز در مسیر بهبود آموزش عالی کشور حضور خواهند داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *