پ. مه 9th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هوش مصنوعی در تجهیزات ارتش

در حوزه نظامی، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته، به تجهیزات ارتش گشوده شده است. در این مقاله، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اهمیت و کاربردهای هوش مصنوعی در تجهیزات نظامی صحبت می‌کند.

امیر سرتیپ نعمتی اظهار کرده است که یکی از ویژگی‌های اصلی تجهیزات نیروی زمینی ارتش، هوشمندی آنهاست. او بیان کرده است که تجهیزات باید هوشمند باشند تا بتوانند وارد نیروی زمینی شوند. همچنین، افزوده است که استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این تجهیزات امری ضروری است.

جلسات هوش مصنوعی

نعمتی ادامه داده و گفته است که جلسات هوش مصنوعی و تجهیزات مرتبط با آن به صورت منظم برگزار می‌شود. این جلسات با همکاری سازمان‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور انجام می‌شود. طرح‌های ارائه شده تا حد زیادی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

نکته مهمی که توسط نعمتی مطرح شده است، ضرورت متناسب بودن با فناوری روز دنیاست. او تأکید دارد که با توجه به دشمن اصلی کشور، یعنی آمریکا، تجهیزات باید با استفاده از فناوری‌های پیشرفته طراحی شوند. این اقدام به منظور مقابله با تهدیدها و نیازهای جدید جهانی صورت گرفته است.

بازدارندگی و تجهیزات مدرن

در پایان، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به اهمیت بازدارندگی اشاره می‌کند و تأکید دارد که بخش قابل توجهی از بازدارندگی امروزه به تجهیزات مدرن و هوشمند باز می‌گردد. این تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی، نقش اساسی در تضمین امنیت و مقابله با تهدیدهای مختلف ایفا می‌کنند.

خلاصه

در نهایت، این مقاله نشان دهنده اهمیت هوش مصنوعی در تجهیزات نظامی ارتش است. تلاش برای توسعه تجهیزات هوشمند و هوش مصنوعی با همکاری فعّال سازمان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، از جمله راهبردهای اصلی برای تقویت قدرت نظامی و امنیت کشور است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *