ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هشدار موج گرمای زودرس در ژاپن؛ افزایش دما و رطوبت در سراسر کشور

1 دقیقه خوانده شده

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی ژاپن نسبت به افزایش دما و رطوبت در سراسر این کشور طی روز یکشنبه (27 خرداد 1403) هشدار داده است.

در پی گزارش‌هایی از هوای گرم در بسیاری از مناطق ژاپن در روز شنبه، پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در روز یکشنبه نیز در حدود 30 درجه سانتیگراد باشد و میزان رطوبت نیز افزایش یابد.

بالاترین دمای ثبت شده در روز شنبه مربوط به شهر ناگائوکا در استان نیگاتا با 35.4 درجه سانتیگراد بود. دمای هوای شهرهای بزرگ مانند اوساکا، فوکوئوکا، ناگویا و توکیو نیز به ترتیب 30.6، 30.2، 30 و 29.9 درجه سانتیگراد رسید.

سازمان آتش‌نشانی توکیو اعلام کرده است که تا ساعت 9 شامگاه شنبه، 18 نفر در پایتخت به دلیل گرمازدگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مسئولان هواشناسی از مردم می‌خواهند:

  • برای جلوگیری از گرمازدگی از دستگاه‌های تهویه مطبوع در مواقع ضروری استفاده کنند.
  • مایعات فراوان بنوشند.
  • از کار مداوم یا ورزش سنگین در فضای باز خودداری کنند.
  • در صورت لزوم استراحت کنند.

همچنین احتمال دارد روز یکشنبه شرایط جوی بسیار ناپایداری در مناطق وسیعی از غرب تا شمال ژاپن ایجاد شود. به مردم توصیه می‌شود مراقب صاعقه، تندباد، گردباد و همچنین باران شدید و تگرگ باشند.

گرم شدن زودهنگام زمین در ژاپن زنگ خطری برای تمام دنیا است. بنابر گزارش «مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیم (IPCC) سازمان ملل متحد»، رسیدن به هدف 1.5 درجه افزایش دما برای جلوگیری از اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی ضروری است.

با وجود تمام تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای، جهان در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود 2.5 درجه سانتیگراد تا سال 2100 است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد 1.5 درجه سانتیگراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

این خبر نشان‌دهنده ضرورت اقدامات فوری برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *