د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مسکویچ در میان خودروهای برتر روسیه

1 دقیقه خوانده شده


با توجه به آمار و اطلاعات ارائه‌شده توسط آژانس تحلیلی روسی Autostat، خودروی مسکویچ، که از دوران شوروی نسبت به بازار بازگشت، برای اولین بار در لیست ۱۰ برند پرفروش خودروهای روسیه قرار گرفت. فروش خودروهای سواری در ماه نوامبر با افزایش ۱۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ دستگاه رسید، نشان‌دهنده انعطاف و بازگشت قابل توجه این بخش از صنعت خودروسازی در روسیه است.

با ایجاد کارخانه‌ای در مسکو و خرید مسکویچ توسط دولت روسیه با هزینه نمادین یک روبل از رنو، این برند با سرنوشت جذابی روبرو شد. گزارش‌ها حاکی از این است که مدل مسکویچ ۳، در واقع یک جک سه هول X۴ می‌باشد که با استفاده از کیت‌های خریداری شده از یک شریک چینی در مسکو مونتاژ شده است.

موفقیت در بازار: سهم بازار و جایگاه در لیست پرفروش‌ترین‌ها

از نظر میزان فروش، مسکویچ با ۱.۷ درصد سهم بازار و فروش ۱۹۱۰ دستگاه در رتبه نهم لیست پرفروش‌ترین خودروهای ماه نوامبر قرار گرفت. از ابتدای سال تا نوامبر، تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۶ خودروی مسکویچ به فروش رسیده است.

پیشتازی لادا: رهبر بازار با سهم ۲۹.۸ درصدی

لادا به عنوان محبوب‌ترین خودرو در روسیه، با فروش ۳۲ هزار و ۶۵۱ خودرو و سهم بازار ۲۹.۸ درصد، از سایر رقبا پیشتاز شد. برخی از برندهای چینی نیز با توجه به وضعیت خودروسازی داخلی روسیه، جایگزین برندهای اروپایی و ژاپنی شده‌اند.

تراژدی گذشته: خروج خودروسازان غربی و تأثیر بر بازار

با خروج خودروسازان غربی از بازار، به نظر می‌رسد فروش خودروهای چینی در بیش از ۵۶ درصد از بازار روسیه افزایش یافته است. این موضوع نشانگر بهبود تولید داخلی و جایگزینی محصولات خودروسازان غربی در بازار روسیه است.

افزایش ۶۵ درصدی فروش در ۱۱ ماه گذشته

با توجه به گزارش Autostat، در ۱۱ ماه گذشته، تعداد ۹۳۹ هزار و ۲۵۴ خودروی سواری جدید در روسیه به فروش رسیده است که نشان‌دهنده رونق و افزایش ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *