د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مخالفت مجلس با ممنوعیت تغییر کاربری تاسیسات گردشگری

در یک تصمیم مهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را که تغییر کاربری تاسیسات گردشگری را بدون تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ممنوع کرده بود، حذف کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح امروز، نمایندگان مجلس در حین بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، به بند (ج) ماده ۸۳ پرداختند. این بند می‌گفت: “تغییر کاربری تاسیسات گردشگری تحت هر عنوان، بدون تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ممنوع است. مراجع تغییر کاربری مکلفند پیش از موافقت، نسبت به اخذ استعلام از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام نمایند.”

در حین بررسی این بند، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ابهامی را مطرح کرد که این بند می‌تواند انگیزه‌هایی برای وزارت گردشگری ایجاد کند تا به منظور درآمدزایی، تغییر کاربری تاسیسات گردشگری را انجام دهد.

با این ابهامات، مهرداد گودرزوند نماینده رودبار، پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و گفت: “این بند زمینه دلالی و خرید و فروش زمین‌ها را به چند برابر قیمت فراهم می‌کند. همچنین این اجازه را به وزارت گردشگری می‌دهد که تاسیسات را به تغییر کاربری بدهد و در این شرایط نمی‌توان انتظار توسعه گردشگری را داشت.”

جعفر قادری نماینده شیراز نیز به عنوان مخالف حذف این بند، اظهار داشت: “اگر درآمد حاصل از تغییر کاربری به وزارت گردشگری واریز شود، این ممکن است انگیزه ای برای تغییر کاربری به منظور درآمدزایی ایجاد کند. با این وجود باید تکلیف این زمین‌ها مشخص شود.”

در نهایت، نمایندگان مجلس با پیشنهاد حذف این بند موافقت کردند و این تصمیم به تصویب رسید.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *