د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رزمایش مشترک پهپادی کره‌جنوبی و آمریکا: نویدی از همکاری نیروهای نظامی در کاهش تهدیدات امنیتی

1 دقیقه خوانده شده

در یک اعلان جذاب امروز، ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که همراه با نیروهای آمریکایی، رزمایش‌های پهپادی و حسگرهای لیزری را در منطقه‌ای کوهستانی در شرق شهر «اینج» در کره‌جنوبی برگزار کرده است. این برنامه‌ها به عنوان یک بخش از فرایند مدرن‌سازی نیروهای نظامی این دو کشور طراحی شده‌اند.

تمرینات سالانه برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی

با توجه به گزارش‌های ایسنا، این رزمایشات در زمانی برگزار شدند که ارتش کره‌جنوبی در فصل پاییز به منظور بهبود مهارت‌های خود در مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، تمرینات سالانه خود را انجام می‌دهد.

مشارکت بیش از ۱۲۰ سرباز آمریکایی و کره‌جنوبی

در این رزمایشات، بیش از ۱۲۰ سرباز از نیروهای آمریکایی و کره‌جنوبی شرکت کردند. این تیم‌ها این رزمایشات را در یک منطقه فرضی برگزار کردند که به پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، شباهت داشت. محل برگزاری این رویدادها «مرکز آموزش نظامی کره» در کوهستانهای شرقی شهر «اینج» کره‌جنوبی بود.

استفاده از فناوری لیزری و پهپادها برای شبیه‌سازی نبرد واقعی

در این رزمایشات، از سیستم‌های مختلف تسلیحاتی و تکنولوژی لیزری برای افزایش توانایی‌های رزمی در آینده استفاده شد. همچنین، نیروهای دو کشور از سیستم‌های لیزری چندگانه استفاده کردند تا یک نبرد واقعی را شبیه‌سازی کنند. در این راستا، چندین پهپاد برای اهداف شناسایی و تجسس به پرواز درآمدند. همچنین، یک پهپاد شبیه‌سازی شده برای حمل و نقل نیروهای مجروح به کار گرفته شد.

نتایج برتر از طریق شناسایی دقیق و تحلیل دشمن

«چوی جونگ-ایل»، کاپیتان لشکر ۲۵ پیاده نظام ارتش‌ کره‌جنوبی ملقب به «تایگر»، در مورد اهمیت این پهپادها و تجهیزات تاکید کرد. او بیان کرد که این پهپادها و حسگرها به شناسایی دقیق دشمن و ارزیابی خسارات نیروهای متحد کمک بسیاری می‌کنند. استفاده از این فناوری‌ها به ارتقاء نتایج عملیات نظامی ایشان کمک کرده و خسارات به نیروهای ارتش کره‌جنوبی را کاهش داده است.

انتقادات کره شمالی و پاسخ محکم ایالات متحده و همبستگی با کشورهای آسیایی

منبع اطلاعات افزود که این رزمایشات در یک زمانی برگزار شدند که کره شمالی به استقرار بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا در کره جنوبی انتقاد کرد و هشدار داد که این بمب‌افکن‌ها به “نخستین اهداف برای انهدام در صورت وقوع درگیری واقعی” تبدیل خواهند شد. واشنگتن نیز در پاسخ به این ادعاها ابراز همبستگی با کره‌جنوبی نمود و به علاوه، از عملیات رزمی مشترک با ژاپن و کره‌جنوبی خبر داد.

این رزمایش‌های پهپادی و حسگرهای لیزری نشان از توانایی نیروهای نظامی کره‌جنوبی و آمریکا در مقابله با تهدیدات جدید نشان می‌دهد و نشانگر همبستگی قدرتمند این کشورها با هم و نیز با دیگر کشورهای آسیایی در حفظ امنیت منطقه‌ای است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *