د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دیدار مهم نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با وزیر امور خارجه ایران

تلاش برای حفظ وحدت یمن

در دیداری مهم، وزیر امور خارجه ایران به همراه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، در مورد تحولات منطقه و مخصوصاً وضعیت یمن گفتگو کردند. در این دیدار، تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. وزیر امور خارجه ایران به وضوح بیان کرد که تجزیه یمن توسط برخی افراد مورد تائید نیست و این کشور باید به عنوان یک کل واحد باقی بماند.

یمن، وطن همگانی

حسین امیرعبداللهیان، نماینده وزیر امور خارجه ایران، افزود: “یمن متعلق به همه یمنی‌هاست.” این بیانات نشان‌دهنده نگرش ایران به وحدت و یکپارچگی مردم یمن است و تأکید می‌شود که این کشور باید با حفظ وحدت خود، به توسعه و پیشرفت دست یابد.

حمایت از مبارزه مردم فلسطین

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار به تحولات فلسطین و غزه نیز اشاره کرد. او اظهار داشت که حماس یک جریان آزادی‌بخش فلسطینی است و اقدامات این گروه در چارچوب دفاع مشروع برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی مورد حمایت و حمایت قرار می‌گیرد.

تلاش‌های سازمان ملل در راستای صلح

در پایان دیدار، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، گزارشی از تلاش‌های این سازمان در جهت ایجاد صلح و آرامش در یمن و کاهش تنش‌ها در داخل این کشور ارائه کرد. این تلاش‌ها نشان از تعهد بین‌المللی سازمان ملل به حل و فصل مسائل منطقه‌ای و حفظ صلح و آرامش در کشورهای مختلف دارد.

با این تدابیر و تلاش‌ها، امیدواریم که آینده یمن به عنوان یک کشور واحد و پایدار رقم بخورد و مردم این کشور بتوانند در آرامش و صلح زندگی کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *