د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم

1 دقیقه خوانده شده

در حالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند درمان آسم تنها به مصرف دارو محدود می‌شود، متخصصان معتقدند که آموزش، نقشی کلیدی در کنترل این بیماری مزمن ایفا می‌کند.

دکتر مریم محلوجی‌راد، عضو انجمن آسم و آلرژی ایران، در گفت‌وگویی با ایسنا، ضمن تأکید بر اهمیت آموزش در کنار درمان آسم، اظهار داشت: بیماران مبتلا به آسم باید بدانند که اجتناب از عوامل محرک‌زا، اولین قدم در درمان این بیماری است و مصرف داروها در مرحله دوم قرار می‌گیرد.

داروهای استنشاقی، رزمندگان خط مقدم در نبرد با آسم

به گفته دکتر محلوجی، داروهای استنشاقی، به عنوان مهم‌ترین ابزار در زمینه کنترل و درمان آسم، سال‌ها است که مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نتایج درخشانی را به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به برخی مقاومت‌ها در برابر استفاده از اسپری‌های استنشاقی، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم، توانسته‌ایم گام‌های موثری در جهت رفع این مقاومت‌ها برداریم.

امالیزوماب، سلاح جدید در نبرد با آسم

عضو انجمن آسم و آلرژی ایران، استفاده از عوامل “بیولوژیک” را از جمله روش‌های جدید درمان آسم برشمرد و گفت: امالیزوماب، که به عنوان یک “Anti IgE” شناخته می‌شود، در حال حاضر برای درمان آسم به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه امالیزوماب حدود دو سال است که در کشور تولید می‌شود، افزود: تجربیات به دست آمده نشان می‌دهد که اثرگذاری نمونه داخلی و خارجی این دارو یکسان است.

آموزش، کلید طلایی در کنترل آسم

دکتر محلوجی‌راد در ادامه سخنان خود، نقش آموزش در کنترل آسم را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: وظیفه مراکز بهداشتی و دانشگاهی، آموزش بیماران مبتلا به آسم و تفهیم این نکته به آنها است که درمان این بیماری فقط به مصرف دارو محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجتناب از عوامل مسبب حمله آسم، اولین قدم در درمان این بیماری به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بیماران باید بدانند که در وهله نخست باید از عوامل محرک‌زا دوری کنند و در مرحله دوم، از داروها استفاده کنند.

حمله آسم، قاتلی خاموش در کمین بیماران

عضو انجمن آسم و آلرژی ایران، حمله آسم را با افزایش علائمی مانند سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس همراه دانست و گفت: در صورت پیشرفت این حمله، می‌تواند به افت اکسیژن خون و بستری شدن بیمار در بیمارستان، حتی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) منجر شود.

وی با تأکید بر اینکه اغلب موارد مرگ‌ومیر ناشی از آسم، به دلیل حمله حاد این بیماری و تنگی نفس و کاهش اکسیژن رخ می‌دهد، افزود: آموزش، می‌تواند نقشی کلیدی در پیشگیری از این حملات و نجات جان بیماران ایفا کند.

تلاش‌های انجمن آسم و آلرژی ایران در زمینه آموزش

دکتر محلوجی‌راد در خصوص فعالیت‌های انجمن آسم و آلرژی ایران در زمینه آموزش این بیماری، گفت: این انجمن در همکاری با مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی، اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام داده است.

وی برگزاری همایش علمی آسم به طور سالانه همزمان با روز جهانی این بیماری و بررسی جدیدترین یافته‌های علمی در رابطه با آسم را از جمله این اقدامات برشمرد.

عضو انجمن آسم و آلرژی ایران همچنین به برگزاری همایش آموزش خانواده در کنار همایش علمی آسم اشاره کرد و گفت: در این همایش، نکات مهمی در خصوص بیماری آسم به بیماران و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود، نقش پزشکان در آموزش بیماران به ویژه بیماران مبتلا به آسم را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: پزشکان باید در هنگام ویزیت بیماران، نکات آموزشی لازم را به آنها ارائه دهند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *