د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بحران شکر در جهان؛ افزایش قیمت‌ها در انتظار بازار جهانی

بحران جهانی شکر در حال تشدید است. هند، دومین تولیدکننده بزرگ شکر در جهان، تصمیم گرفته است تا ممنوعیت صادرات شکر را برای دومین سال متوالی تمدید کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که این کشور با کاهش تولید نیشکر به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب مواجه است.

در همین حال، برزیل، بزرگترین تولیدکننده شکر جهان نیز تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته و تولید آن کاهش یافته است. کاهش عرضه شکر از سوی این دو کشور بزرگ تولیدکننده، نگرانی‌هایی را در مورد کمبود شکر در بازار جهانی و افزایش قیمت‌ها ایجاد کرده است.

هند همچنین به دنبال افزایش تولید اتانول از نیشکر است و برای تشویق کارخانه‌ها به این کار، قیمت خرید اتانول از آنها را افزایش خواهد داد. این امر نیز بر میزان شکری که برای مصرف داخلی در دسترس خواهد بود، تأثیر گذاشته و کمبود شکر را تشدید خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند که با توجه به کاهش عرضه شکر از سوی هند و برزیل و افزایش تقاضا برای اتانول، قیمت‌های جهانی شکر در سال آینده افزایش قابل توجهی خواهد داشت. این افزایش قیمت می‌تواند بر قیمت بسیاری از محصولات غذایی که از شکر استفاده می‌کنند، تأثیر گذاشته و هزینه زندگی را برای مصرف‌کنندگان افزایش دهد.

در این شرایط، بسیاری از کشورها به دنبال یافتن منابع جایگزین برای تأمین شکر مورد نیاز خود هستند. اما با توجه به محدودیت‌های تولید در برخی از کشورهای بزرگ تولیدکننده، این کار با چالش‌هایی همراه خواهد بود.

به نظر می‌رسد که بحران شکر در جهان در کوتاه‌مدت قابل حل نیست و مصرف‌کنندگان باید خود را برای افزایش قیمت شکر و محصولات حاوی شکر آماده کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *