د. مه 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ادامه بارش برف و کاهش دمای هوا در برخی از استان‌های کشور تا پایان هفته


در روزهای اخیر، شاهد تغییرات قابل توجهی در الگوهای آب و هوایی کشور هستیم. بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری، مناطقی از شمال و غرب ایران شاهد کاهش دما و بارش برف باشند. این تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر زندگی روزمره مردم و همچنین بر بخش‌های کشاورزی و حمل‌ونقل داشته باشد.

افت دما و بارش برف در مناطق مختلف

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اعلام کرده است که استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و همچنین ارتفاعات تهران و البرز، تا پایان هفته شاهد بارش برف و وزش باد خواهند بود.

در ادامه، ضیائیان به بررسی وضعیت آب و هوایی روزهای آتی پرداخت و گفت: «از روز چهارشنبه، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. این روند در روز پنجشنبه نیز ادامه دارد و مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی شاهد بارش‌های پراکنده خواهند بود.»

گسترش بارش‌ها در روزهای پایانی هفته

بر اساس گفته‌های مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از اواخر روز جمعه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور آغاز شده و در روز شنبه، مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد. طی این پنج روز، بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک

ضیائیان همچنین به افزایش سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: «امروز و فردا سرعت وزش باد در این مناطق افزایش می‌یابد که می‌تواند در برخی مناطق به خیزش گردوخاک منجر شود.»

این تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر فعالیت‌های روزمره و بخش‌های مختلف اقتصادی داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌شود شهروندان و مسئولین مربوطه تدابیر لازم را برای مقابله با این شرایط آب و هوایی اتخاذ کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *