ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده


در اطلاعیه‌ای امروز، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خبر از رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده داد. این اظهارات نشان از تصمیمات جلب توجه و تحول در حوزه خودروسازی داخلی دارد.

برقی سازی و تخصص در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس علی‌آبادی، در مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی تأکید کرد: “برقی سازی یکی از کارهای بزرگ است و دارای سابقه علمی در این زمینه به مدت ۳۰ سال در ایران و توسط گروه مپنا است.”

جلب اعتماد به توان دانش برقی‌سازی ایرانیان

علی‌آبادی افزود: “از اعتماد به دانش برقی‌سازی ایرانیان برای رونمایی از خودروی برقی شخصی‌ام که هنوز در دنیا تجاری نشده است، گفته که نه تنها بهره‌برداری از این تخصص در کشور وجود دارد بلکه نهادینه نیز شده است.”

اولین خودروی برقی شخصی وزیر صنعت

وی با تأکید بر اینکه ایران جزو پیشروهای جهان در زمینه برقی سازی است، اظهار کرد: “من پنج سال پیش خودروی خودم را برقی کردم و هنوز نحوه برقی‌سازی آن در دنیا تجاری نشده است.”

تأکید بر اهمیت برقی سازی برای محیط زیست

علی‌آبادی با بیان این‌که برقی سازی خودروها برای محیط زیست بسیار مهم است، اظهار کرد: “تغییرات اقلیمی ناشی از خرابکاری‌های انسانی است و باید این فرآیند را هر چه سریع‌تر انجام دهیم.”

چشم‌انداز آینده: نسل جدید خودروهای برقی

وزیر صمت تصریح کرد: “خودروهای برقی دو نسل دارند؛ نسل امروز و نسل فردا. در مورد نسل امروز باید بگویم که برای باطری‌های لیتیومی و بازیابی آنها باید فکری کرد.”

انقلاب در واردات: تعرفه واردات خودروهای برقی

وی با اعلام تصمیم به اعلام لیست خودروهای برقی تولید داخلی، افزود: “تعرفه واردات خودروهای برقی را یک درصد اعلام کردیم. بیایید از خودروهای برقی استفاده کنید و هر هفته یک نمونه خودروی برقی را رونمایی خواهیم کرد.”

ختم اظهارات با وعده حمایت از تولید داخلی

علی‌آبادی با اظهار کردن اینکه تعرفه واردات خودرو زیاد است، به مردم گفت: “به شما آدرس می‌دهم که بیایید از خودروهای برقی استفاده کنید. ما با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان با این فناوری وارد عمل شده و حمایت می‌کنیم.”

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *