ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پیش‌بینی حضور ۱۸ هزار معتکف همدانی در اعتکاف رجبیه


درستی‌ها، زیبایی‌ها و خوبی‌های معنوی اعتکاف رجبیه به‌سرعت به همدان فرا می‌رسد. با اطمینان، انتظار می‌رود که ۱۸ هزار نفر از معتکفان همدانی در این مراسم مقدس شرکت کنند. مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان، جزئیات برگزاری این مراسم با افتخار اعلام کرد.

مساجد آماده به اسکان ۱۸ هزار معتکف

با پیش‌بینی حضور ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر در شهرستان همدان، ۱۱۴ مسجد به‌طور خاص برای برگزاری این مراسم اعتکاف آماده شده‌اند. این مساجد فراهم‌آورده‌اند تا معتکفان را به خود جذب کنند و فضایی آرام و معنوی برای انجام عبادات فراهم کنند.

ثبت‌نام فعال در سراسر استان همدان

با آغاز ثبت‌نام از ۳۰ دی‌ماه، علاقمندان به حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع شهر همدان مراجعه کرده و در سایر نقاط استان نیز در مساجد، حوزه‌های علمیه و ادارات تبلیغات اسلامی ثبت‌نام کنند.

مزایای اقامت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی

این سال، علاوه بر مساجد شهری و روستایی، دانشگاه‌ها نیز میزبان اعتکاف رجبیه خواهند بود. این اقدام به‌منظور ایجاد فرصتی برای دانشجویان به منظور شرکت در مراسم مذهبی و اعتکاف دانشجویی انجام شده است. همچنین، برنامه‌های خاصی برای اعتکاف دانش‌آموزی و اعتکاف مادر و کودک نیز در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های گسترده در کنار عبادات

برای جذب حضور گسترده مردم، برنامه‌های متنوعی همزمان با اعتکاف رجبیه برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها شامل مراسم ختم قرآن، انس با قرآن، مسابقات مختلف، جلسات جهاد تبیین، پاسخ به شبهات، مباحث موضوعی قرآن و نهج‌البلاغه، جلسات جوانان و فرزندآوری و قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف است.

با تدابیر امور مردمی و هماهنگی‌های محلی، این اقدامات به یک تجربه معنوی و ارتقاء اجتماعی در استان همدان تبدیل می‌شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *