ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در خرمشهر تولید می‌شود

رییس اداره شیلات خرمشهر به تلاش‌های بی‌وقفه این شهرستان در زمینه پرورش و تولید ماهیان گرمابی اشاره کرد و اعلام کرد که بیش از ۱۱ درصد تولید این نوع ماهیان در کشور به خود اختصاص یافته است. اراضی وسیع پرورش ماهی و مدیریت هوشمندانه، خرمشهر را به یکی از مراکز برتر تولید ماهیان گرمابی در کشور تبدیل کرده است.

راه‌اندازی طرح بازسازی: افزایش ذخایر آبزیان در منابع آبی داخلی

با اعلام راه‌اندازی طرح بازسازی ذخایر آبزیان در خرمشهر، بیش از ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی به محیط آبی منطقه افزوده شدند. این طرح به منظور حفظ و افزایش ذخایر آبزیان در منابع آبی داخلی هر ساله به صورت هدفمند و مداوم اجرا می‌شود.

آبزی‌پروری در مجتمع‌های بزرگ: برتری در تولید ماهیان گرمابی

با داشتن دو مجتمع بزرگ پرورش ماهی، خرمشهر از رتبه اول در تولید ماهیان گرمابی در کشور برخوردار است. بیش از ۵ هزار هکتار اراضی مخصوص پرورش ماهی نشان از قدرت تولیدی این شهرستان است که در حدود ۱۱ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور را تأمین می‌کند.

اشتغال محلی: چرازشیان شیلاتی و صید کنندگان در شغل‌های شیلاتی

تأکید بر اشتغال محلی و توسعه کار در حوزه شیلات، خرمشهر را به یک مرکز اشتغال و فعالیت‌های آبزی‌پروری تبدیل کرده است. بیش از ۳ هزار نفر در حوزه آبزی‌پروری و بیش از ۶ هزار نفر در ناوگان صید و بنادر ماهیگیری آبادان مشغول به فعالیت هستند.

تکمیل زیرساخت‌ها: آرزوی تولیدکنندگان در شیلات

رییس اداره شیلات خرمشهر به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای مزارع پرورشی اشاره کرد و اهمیت این موضوع را به‌عنوان یکی از خواسته‌های جدی تولیدکنندگان دانست. او افزود: “تأمین اعتبارات مورد نیاز از سطح شهرستانی تا ملی، اقدامات مثبتی در راستای بهبود شرایط زیرساختی مجتمع‌ها و اسکله‌های صیادی صورت گرفته است و جهت جذب اعتبارات بیشتر برای تکمیل طرح‌های عمرانی ادامه دارد.”

در نهایت، با توجه به تلاش‌های فراوان و سیاست‌های پشتیبانی از تعاونی‌های شیلاتی، خرمشهر به عنوان یک نقطه قوت در تولید ماهیان گرمابی در کشور مطرح می‌شود. این شهرستان با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی، در راستای توسعه شیلات و اشتغال‌زایی در حوزه آبزی‌پروری ادامه خواهد داد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *