ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کلاهبرداری ۴۵ میلیارد ریالی با ارسال پیامک جعلی سهام عدالت

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که یک باند کلاهبرداری اینترنتی که از طریق فیشینگ به سیستم سهام عدالت وارد شده بود، شناسایی و انهدام شده است. این عملیات با دستگیری چهار متهم در چند استان کشور صورت گرفته و تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد ریال ارزش کلاهبرداری شناسایی شده است.

بررسی اقدامات پلیس در مقابله با فیشینگ

سردار حمید هداوند اعلام کرد که با ارجاع پرونده‌های کلاهبرداری به پلیس از طریق لینک‌های مشاهده سهام عدالت، تیم پلیس فتای البرز با اقدامات فنی و اطلاعاتی پیچیده، توانستند یک باند فعال در این زمینه را شناسایی کنند و متهمان را دستگیر کنند.

کشف مخفیگاه مالباخته‌ها و ارزش کلاهبرداری

فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد که در مخفیگاه متهمان، مقدار قابل توجهی طلاجات و سکه کشف شده است که با استفاده از وجوه کلاهبرداری اینترنتی خریداری شده بود. تاکنون ۱۸۸ مالباخته در این پرونده شناسایی شده و ارزش کلاهبرداری بیش از ۴۵ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

انتقال پرونده به مراجع قضائی و تداوم تحقیقات

سردار هداوند با اشاره به تکمیل پرونده متهمان و ارائه آن به مراجع قضائی، اعلام کرد که تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. وی همچنین به کاربران اینترنتی هشدار داد که به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی از شماره‌ها و اکانت‌های ناشناس وارد نشوند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *