ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وداع تلخ ژاوی با آبی اناری ها: هشدار به سرمربی جدید و ستایش از نسل جوان

ژاوی هرناندز سرمربی سابق بارسلونا در آخرین نشست خبری خود با پیروزی برابر سویا از این باشگاه خداحافظی کرد.

او در این نشست به جایگزین خود که به احتمال زیاد هانس فلیک خواهد بود هشدار داد و از شرایط سخت باشگاه صحبت کرد.

ژاوی گفت: “کسی که جایگزین من می‌شود باید بداند که با شرایط سختی روبرو خواهد شد. اوضاع اقتصادی باشگاه اصلاً مساعد نیست و کار کردن در این شرایط آسان نخواهد بود. به سرمربی جدید می‌گویم که اذیت خواهد شد و باید صبور باشد. او در یک وضعیت بسیار سخت و پیچیده قرار خواهد گرفت.”

سرمربی سابق بارسلونا در ادامه به تمجید از بازیکن جوان این تیم یعنی فرمین لوپز پرداخت و گفت: “او یک استعداد ویژه است. لوپز در برنامه‌های من نبود، اما ما او را از یک تیم قرضی نجات دادیم و به تمرینات تیم آوردیم. من چیزهای جالب و خاصی در او دیدم. لوپز فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. من به او گفتم که اگر به توانایی‌هایش ایمان داشته باشد، می‌تواند سال‌های زیادی در بارسلونا بازی کند. لوپز کسی است که اگر به جنگ بروم، حتماً او را با خودم می‌برم. او یک گنج است و باید دید که سرمربی جدید هم به او اعتماد خواهد کرد یا نه. بارسلونا نسل جدیدی از بازیکنان جوان و با استعداد مانند کوبارسی، یامال، هکتور فورت و … دارد که باید خیلی مراقب آنها باشیم.”

ژاوی در مورد جدایی خود از بارسلونا گفت: “من افتخار می‌کنم که در این تیم بزرگ حضور داشتم. مربیگری در تیمی که دوستش داشتم، افتخارآمیز بود. با این حال، جدایی هم تلخ و تاسف‌برانگیز است. من معتقدم که در دو سال و نیم حضورم در بارسلونا کارهای خوبی انجام دادم. هرچند که در فصل جاری جامی کسب نکردیم، اما باشگاه در مسیر درستی قرار داشت. من فقط خواهان آرامش بودم، اما متأسفانه چنین شرایطی را تجربه نکردم. دوست داشتم که بمانم و برای ماندن هم به توافق رسیده بودیم، اما به هر حال این فوتبال و وضعیت مربیگری است. من پیش از این گفتم که وضعیت باشگاه سخت است و ظاهراً این اظهار نظر من آتش به پا کرد. دکو مدیر ورزشی بارها چنین اظهاراتی داشت، اما هیچ واکنشی نشان ندادند و چون من گفتم، این هیاهو و جنجال به پا شد.”

ژاوی در مورد دلیل اخراج خود از سوی باشگاه گفت: “مهم نیست. بارسلونا به مسیر خود ادامه خواهد داد. من فقط می‌توانم به تصمیم باشگاه احترام بگذارم. رئیس باشگاه دلایل اخراج را توضیح خواهد داد.”

بدین ترتیب، ژاوی پس از دو سال و نیم حضور در بارسلونا و کسب یک سوپرکاپ اسپانیا و یک جام حنیف، از این تیم جدا شد.

باید منتظر ماند و دید که سرمربی جدید بارسلونا چه کسی خواهد بود و چه برنامه‌ای برای آینده این تیم خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *