ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

نتانیاهو به پایان خط رسیده است

وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، در گفت‌وگویی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، ضمن بررسی آخرین وضعیت فلسطین و غزه، تأکید کرد که نتانیاهو به پایان مسیر خود نزدیک شده است.

تحولات میدانی و سیاسی فلسطین

هنیه، ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی در غزه، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین و اقدام فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کرد. وی وضعیت انسانی را به ویژه در شمال نوار غزه بحرانی توصیف کرده و خواستار توقف سیاست قحطی و گرسنگی رژیم صهیونیستی شد.

موانع رژیم صهیونیستی در راه مذاکرات

رئیس دفتر سیاسی حماس، با اشاره به شروط حماس برای پایان دادن به تنش‌ها، مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست و از تلاش‌های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل کشی و تبادل اسرا خبر داد.

استقبال از رایزنی‌های دیپلماتیک ایران

امیرعبداللهیان، ضمن تأیید این موضع، به تلاش‌های ایران برای حمایت از مقاومت فلسطین و نقش ایران در نشست‌های بین‌المللی مرتبط با فلسطین اشاره کرد. وی همچنین بر ضرورت اقدام فوری نهادهای بین‌المللی برای توقف کشتار مردم فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کرد.

انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل

وزیر خارجه ایران با انتقاد از عدم اقدام شورای امنیت برای مقابله با بحران انسانی در غزه، بر ضرورت واکنش سریع و مؤثر جامعه جهانی به این بحران تأکید کرد. او خواستار توجه ویژه به ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ محدودیتی به مناطق تحت تأثیر قرار گرفته در غزه شد.

تأکید بر ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین

در این گفت‌وگو، همچنین بر ایستادگی و روحیه بالای مردم و مقاومت فلسطین در مقابله با تجاوزات و سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی تأکید شد. امیرعبداللهیان، با اشاره به سخنان امام خامنه‌ای، تصریح کرد که مقاومت فلسطین باعث شده رژیم اسرائیل در باتلاق جنگ غزه گرفتار شود.

حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

وزیر امور خارجه ایران، حمایت کشورش از تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک جهت حل و فصل مسئله فلسطین و پایان دادن به بحران انسانی را اعلام کرد. وی از همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و پایدار برای فلسطین استقبال کرد.

نتیجه‌گیری

گفت‌وگوی تلفنی بین وزیر امور خارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی حماس نشان‌دهنده همبستگی و حمایت ایران از مقاومت و مردم فلسطین در مقابل سیاست‌های رژیم صهیونیستی است. این گفت‌وگو تأکیدی بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای پایان دادن به کشتار و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *