ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

توصیه‌های معاون رئیس‌جمهور برای افزایش مشارکت در انتخابات


معاون پارلمانی رییس‌جمهور، سید محمد حسینی، تأکید کرد که برای افزایش مشارکت در انتخابات، نباید به گونه‌ای عمل شود که احساس شود داوطلبان از گرایش‌های مختلف سیاسی حمایت نمی‌شوند. او تشویق به ورود هر گرایش سیاسی به انتخابات و ارائه دیدگاه‌های مختلف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی را به عنوان راهی برای رقابت جدی و جذاب معرفی کرد.

سعه صدری: ایجاد فضایی برای رقابت سازنده

حسینی اظهار داشت: “سعه صدری باید به گونه‌ای وجود داشته باشد که تمام طیف‌های سیاسی احساس کنند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و بتوانند به صورت ایجابی و بدون تخریب یکدیگر رقابت کنند.” وی به اهمیت رقابت مثبت و ایجابی اشاره کرد و تأکید کرد که رقابت باید بر اساس ایده‌ها و راهکارهای ارائه شده توسط داوطلبان صورت گیرد.

نقش رسانه‌ها در جلب توجه به انتخابات

حسینی به نقش رسانه‌ها در افزایش شور و اشتیاق به انتخابات اشاره کرد. ایشان اظهار کرد: “صداوسیما با برنامه‌های انتخاباتی و راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی، به ایجاد شور و انگیزه برای مشارکت در انتخابات کمک می‌کند.” این نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی عمومی و ترویج اهمیت شرکت در فرایند انتخابات را بیان کرد.

نقش مثبت شورای نگهبان در ایجاد شور انتخاباتی

درباره نقش شورای نگهبان، حسینی تصریح کرد که این شورا همواره سعه صدر داشته ولی با تأکید بر این نکته که احساس حضور همه گرایش‌ها در انتخابات ایجاد شود. او تأکید کرد که شورای نگهبان باید به گونه‌ای عمل کند که هیچ گرایش سیاسی حس نکند حذف یا محروم شده است.

رقابت فعال در شهرهای بزرگ

با اشاره به شهرهای کوچک که رقابت‌های جدی را تجربه کرده‌اند، اظهار شد: “رقابت‌ها در شهرهای کوچک جدی شده، اما هنوز رقابت در کلان‌شهرها احساس نمی‌شود. برای مثال، در تهران که ۳۰ نامزد حضور دارد، نیاز به تلاش بیشتری داریم تا مردم به اهمیت نقش مجلس و ارائه رأی خود اطلاعات کسب کنند.”

با توصیه‌ها و ایده‌های حسینی، افزایش مشارکت و تحول در انتخابات به‌عنوان یک فرآیند مثبت و سازنده قابل دستیابی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *