ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پیشکسوت شاعری چهارمحال‌وبختیاری، «مرید محمدی»، از دنیا رفت

درگذشت مرید محمدی: از خلق شعر تا پایانی غم‌انگیز

در یک روز غم انگیز برای ادبیات ایران، مرید محمدی، پیشکسوت شاعری اهل چهارمحال و بختیاری در سن ۷۹ سالگی پس از مدتی بیماری در شهرکرد از دنیا رفت. این ادیب و شاعر برجسته از جمله آیینی‌ترین و انقلابی‌ترین شخصیت‌های استان چهارمحال و بختیاری بوده و در حوزه ادب و فرهنگ به تلاش‌های فراوانی پرداخته است.

زندگی و آثار مرید محمدی

مرید محمدی در سال ۱۳۲۳ در گهرو، شهرستان کیار متولد شد و از خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود. او از جوانی به خلق شعر و ادبیات پرداخت و آثاری ارزشمند در دنیای ادب تولید کرد. مجموعه شعر «فجرآوران خیبر»، «دوستی شاید…»، «چوپی آواز»، «بختیاری سروده‌ها» و همچنین تصحیح مجموعه‌های «دیوان ملا زلفعلی بختیاری» و «شیدای دهکردی» از آثار ماندگار اوست.

انگیزه فرهنگی و ادبی او

مرید محمدی علاوه بر شعر، فعالیت‌های فرهنگی زیادی نیز داشته است. او عضو انجمن ادبی عمان سامانی شهرکرد بوده و انتشارات مرید را راه‌اندازی کرده است. با انگیزه‌ای پرشور در جهت حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات استان خود، مرید محمدی به عنوان یک پیشرو در عرصه ادب و فرهنگ در چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود.

پایان یک دوره، آغاز یادگاری

درگذشت مرید محمدی یک اتفاق غم‌انگیز در میانه ادبیات ایران است. ویژگی‌های شاعرانه‌اش و تلاش‌های فرهنگی‌اش او را به یک پیشوای ادبی و فرهنگی تبدیل کردند. ارثی که وی برای ادب فارسی گذاشته است، همیشه در خاطر ما خواهد ماند و آثار ارزشمند او ادامه خواهند داشت. این درگذشت یک پایان است، اما به یادگاری ابدی از یک شاعر برجسته تبدیل خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *