ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در چابهار کلید خورد

موافقت وزارت بهداشت با تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر مسرت‌بخشی برای اهالی این منطقه و دوستداران علم و دانش است.

دکتر ایرج ضاربان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار، در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت:

“فرآیند اخذ مجوز مراکز تحقیقات در کشور، مانند تأسیس دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیازمند موافقت شورای گسترش است. خوشبختانه در کمتر از یکسال از عمر دانشکده علوم پزشکی چابهار، مجوز تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در چابهار اخذ و از سوی دکتر عین‌الهی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابلاغ شد.”

وی در ادامه افزود:

“طی مذاکراتی که در ابتدای راه‌اندازی دانشکده با وزیر محترم بهداشت صورت گرفت، موافقت اولیه راه‌اندازی این مرکز اخذ شد. هم‌اکنون فاز مطالعاتی شناسایی خواص گیاهان دارویی دریایی و ساحلی در حال انجام است و هدف نهایی ما استخراج مواد ضد سرطان از گیاهان دارویی دریایی و ساحلی است.”

تأسیس این مرکز می‌تواند نویدبخش دستاوردهای ارزشمندی در حوزه پزشکی و داروسازی باشد. از جمله فواید این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی و استخراج مواد مؤثر از گیاهان دارویی دریایی و ساحلی
  • تولید داروهای جدید و مؤثر برای درمان بیماری‌های مختلف
  • ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه
  • جذب گردشگران علمی و تحقیقاتی

امیدواریم با تلاش و پشتکار مسئولان و محققان این مرکز، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه باشیم و از این طریق خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *