ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

فوت ۳۷۳ نفر در تصادفات نوروزی

1 دقیقه خوانده شده


با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، افزایش حجم سفرهای جاده‌ای از یک سو و متاسفانه افزایش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای از سوی دیگر، نگرانی‌هایی را برای مسئولین و شهروندان به وجود آورده است. فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد که طی این دوره، ۳۷۳ شهروند جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

علت اصلی تصادفات: عدم توجه به جلو و خستگی

سردار مؤمنی تأکید کرد که ۴۴ درصد از این تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو هنگام رانندگی است. استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌ها از جمله عوامل اصلی این نوع تصادفات هستند. وی همچنین اشاره کرد که ۳۰ درصد از این تصادفات مربوط به واژگونی خودروها بوده که عمدتاً به دلیل عدم استراحت کافی و شتاب در رانندگی رخ داده‌اند.

توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از تصادفات

فرمانده پلیس راه کشور به شهروندان توصیه کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به خصوص استفاده از کمربند ایمنی و خودداری از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، می‌توانند به میزان قابل توجهی از وقوع تصادفات جلوگیری نمایند.

پیامدهای تلخ نادیده گرفتن قوانین ایمنی

وی در ادامه به حادثه تأسف‌بار واژگونی اتوبوس در مسیر اصفهان – شیراز اشاره کرد که به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده رخ داد و منجر به فوت ۵ نفر و مصدومیت ۲۴ نفر شد. سردار مؤمنی تأکید کرد که اگر مسافران از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند، احتمال کاهش شدت جراحات و جان باختن‌ها وجود داشت.

نتیجه‌گیری

و اهمیت استفاده از اصول ایمنی در سفرهای جاده‌ای، اهمیت ویژه‌ای دارد. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها به حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودرو کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به کاهش چشمگیر آمار تلفات و مصدومین در جاده‌ها منجر شود. سردار مؤمنی و سایر مسئولان تأکید دارند که با کمی دقت و مسئولیت‌پذیری، می‌توان بسیاری از این حوادث ناگوار را پیشگیری کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *