ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

فروش رنو در نیمه اول با تقاضای قوی برای هیبریدی ها در اروپا افزایش یافت

پاریس، 20 جولای 2024 – رنو، خودروساز فرانسوی، روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش نیمه اول آن به دلیل تقاضای قوی برای خودروهای هیبریدی در اروپا، 1.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

این شرکت در شش ماه نخست سال 1 میلیون و 154 هزار و 700 دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 1 میلیون و 133 هزار و 478 دستگاه بود. تقریباً سه چهارم این حجم به اروپا اختصاص داشت، جایی که فروش رنو 6.7 درصد افزایش یافت و از رشد 5.5 درصدی بازار پیشی گرفت.

در حالی که تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا به طور کلی کند شده است و فقط 1.3 درصد در نیمه اول افزایش یافته است، رنو شاهد تقاضای قوی برای مدل های هیبریدی خود بوده است. این شرکت در سال گذشته پس از چهار سال کاهش متوالی فروش، به رشد بازگشت و امیدوار است که با عرضه 10 مدل جدید در سال جاری، این شتاب را حفظ کند.

تقاضا برای هیبریدی های رنو در اروپا 45 درصد افزایش یافته و سهم بازار آن را افزایش داده است. به گفته این شرکت، 34.6 درصد از کل فروش برند رنو در حال حاضر هیبریدی است که 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. رنو مدل های جدیدی را روانه بازار کرده است که فقط در نسخه های هیبریدی ارائه می شوند و این رویکرد را ادامه خواهد داد.

فروش خودروهای تمام الکتریکی رنو در اروپا در نیمه اول 11.6 درصد از کل ترکیب را تشکیل می داد، اما انتظار می رود با عرضه مدل های جدید در اکتبر افزایش یابد. رنو پیش بینی می کند که فروش خودروهای برقی (شامل تمام الکتریکی و هیبریدی) در نیمه دوم سال از 50 درصد فراتر خواهد رفت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *