ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

1 دقیقه خوانده شده


در تازه‌ترین تدابیر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث آغاز شده است. این طرح که با هدف افزایش ایمنی و انضباط در حوزه حمل و نقل اجرا می‌شود، نخستین بار بر روی تاکسی‌های درون و برون شهری اعمال شد و اکنون شامل وانت‌بارها نیز خواهد شد.

تاثیرات طرح بر امنیت و انضباط حمل و نقل

سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، در این باره توضیح داد که این طرح بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث پیاده‌سازی شده و هدف از آن، جلوگیری از بهره‌برداری ناعادلانه برخی خودروها از سهمیه سوخت و همچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین رانندگان است.

جزئیات اجرای طرح و تاثیرات مثبت آن

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۲۳ هزار تاکسی و تعداد قابل توجهی از وانت‌بارها تاکنون فاقد بیمه شخص ثالث بوده‌اند که این امر منجر به محرومیت آن‌ها از دریافت سهمیه سوخت شده است. از طرفی، این طرح توانسته است تا حدی از بهره‌برداری غیرفعال برخی خودروها از سهمیه‌های سوخت جلوگیری کند و به بهبود مدیریت مصرف سوخت کمک نماید.

توصیه‌های مهم به دارندگان خودروها

عزیزی همچنین توصیه کرد که دارندگان خودروها و وسایل نقلیه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از عدم شناسایی صحیح بیمه‌نامه، اطلاعات دقیق و صحیح خودرو از قبیل VIN، شماره شاسی و شماره موتور را در بیمه‌نامه به‌روزرسانی کنند تا در زمان بررسی‌های مربوط به تخصیص سهمیه سوخت با مشکل مواجه نشوند.

پیش‌بینی‌های آینده و گسترش طرح

در نهایت، این طرح قرار است به سایر بخش‌های حمل و نقل از جمله موتورسیکلت‌ها و دیگر خودروهای سنگین نیز تسری یابد. هدف از این اقدامات، افزایش سطح کلی ایمنی و بهره‌وری در سیستم حمل و نقل کشور است که نه تنها امنیت را بهبود می‌بخشد بلکه در کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن نیز نقش بسزایی دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *