ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاها

معاون فرماندار سنندج درباره اهمیت کتابخانه‌های عمومی در روستاها حرف می‌زند

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج، عبدالعلی اسفندیاری، تأکید کرد که راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاها ضروری است. او با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی جزء زیرساخت‌های فرهنگی جامعه هستند، اهمیت تاثیرگذاری این نهاد در ارتقاء اهداف فرهنگی را بیان کرد.

اسفندیاری، با تأکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات پیش‌روی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان، برگزاری جلسات انجمن را بهترین فرصت برای بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت کمک به ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان دانست.

توجه به راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای پرجمعیت

او به اهمیت راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای پرجمعیت اشاره کرد و تاکید کرد که با همکاری مسئولان، شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و خیرین، باید زمینه برای راه‌اندازی کتابخانه در این مناطق فراهم شود.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، نیاز به حمایت مسئولان و خیرین را برای این نهاد مهم دانست. او تأکید کرد که این حمایت‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی بیشتر خواهد شد.

وضعیت کتابخانه‌های عمومی در سنندج

در حال حاضر 14 باب کتابخانه عمومی در شهرستان سنندج فعال است. از این تعداد، 6 باب در روستاها و بقیه در شهر سنندج واقع شده‌اند. این نهادهای فرهنگی با استقبال از مسئولان و جامعه محلی، می‌توانند نقش مؤثری در ارتقاء سطح مطالعه و فرهنگ کتابخوانی ایفا کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *