ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سرلشکر باقری: دریای خزر دریای صلح و دوستی است

در آئین الحاق ناوشکن دیلمان در بندرانزلی، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با تأکید بر اینکه “دریای خزر دریای صلح و دوستی است”، پیام صلح و دوستی را به کشورهای ساحلی دریای خزر و نیروهای مسلح آن‌ها اعلام کرد.

در این مراسم، با تأکید بر مأموریت بزرگ نیروی دریایی در گشت راهبردی، سرلشکر باقری به توانایی ناوشکن دیلمان در مقابل تحریم‌ها اشاره کرد و نشان داد که این ناوشکن توانسته باشد با افتخار و اقتدار در تمام نقاط دنیا حضور داشته باشد.

دوران تحریم‌ها و حضور ایران در دریای خزر

سرلشکر باقری تأکید کرد که دریای خزر نه تنها دریای صلح و دوستی است بلکه ناوگان‌های نظامی و ناوشکن‌های ایرانی در آن، با حضور بدون حضور بیگانگان، امنیت پایدار و قابل اتکا برای ایران و کشورهای همسایه را فراهم کرده‌اند.

قدرت بازدارندگی نیروهای دریایی ایران

سرلشکر باقری تأکید کرد که نیروهای دریایی ایران با حضور در دریاهای آزاد، قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را در برابر دشمنان بر عهده دارند. این نیروها با اتکا به توانایی و آمادگی خود، نقش مهمی در حفظ امنیت ناوگان‌های تجاری و مقابله با تروریست‌ها دارند.

آینده‌نگری و فناوری ایرانی در دریای خزر

سرلشکر باقری به توجه به ساخت ناوشکن‌هایی مانند دیلمان در لبه فناوری جهانی توسط صنعتگران دانشمند ایرانی اشاره کرد و این دستاورد را به عنوان جلوه‌ای از پیشرفت فناوری ایران معرفی کرد.

تأثیر افزودن دیلمان به نیروی دریایی

افزودن ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ایران، ضمن افزایش امنیت در شمال کشور، همراهی و همکاری بیشتری با سایر ارتش‌های حاضر در این منطقه را به همراه خواهد داشت. این اقدام تدابیری برای ایجاد امنیت پایدارتر در دریای خزر فراهم می‌کند.

قدردانی از سربازان و جوانان ملت

سرلشکر باقری از سربازان و جوانانی که به تدبیر ملت ایران پایبند مانده و در خط مقدم دفاع از میهن، مردم و دین فعالیت می‌کنند، قدردانی کرد و اهمیت سرمایه انسانی متعهد و ایثارگر را برجسته ساخت.

سرلشکر باقری تأکید کرد که مراکز آموزشی توانمند در نیروی دریایی وجود دارند و لازم است آموزش‌ها و تمرین‌ها و رزمایش‌ها به‌طور جدی و کیفی تر و با رویکردی جلوگیری‌گر از چالش‌های آینده، تنظیم شوند. همچنین ایمان، اعتقاد و روحیه ایثار و فداکاری نیروها، باعث بهره‌وری بیشتر از این تجهیزات می‌شود.

مقاومت در برابر تحریم‌ها و توطئه‌ها

سرلشکر باقری در پایان بیان کرد که نیروهای مسلح در تمامی سال‌های تحریم‌ها در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار، مقاومت کرده‌اند و با بازداردنگی پایدار و امنیت قابل اتکا را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم کرده‌اند. این مقاومت، جلوه‌ای از استقامت ملت ایران در برابر فشارهای بین‌المللی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *