ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده

مقدمه

در حوزهٔ توسعهٔ اقتصادی و نقل و انتقالات، وزارت راه و شهرسازی با اعلام خبر راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده، اقدامات خود را در جهت تحقق سیاست‌های توسعهٔ دریامحور اعلام کرده است. در این مقاله، به بررسی اقدامات و طرح‌های این وزارتخانه برای توسعهٔ شبکه حمل‌ونقل ریلی و اهمیت آن در توسعهٔ مناطق مختلف کشور می‌پردازیم.

سیاست‌های توسعه دریامحور

در نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهرداد بذرپاش به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و بیان کرد که فناوری ساخت، مصالح ساختمانی، نیروی کار متخصص و نیروی کار ماهر، همگی در کشور وجود دارد.

کاهش سهم اجاره در سبد خانوار

با تأکید بر اینکه بخشی از جمعیت کشور مستأجر است، بذرپاش تصریح کرد که سهم اجاره در سبد خانوار همچنان بالاست و تاکید کرد که با تولید و عرضه مسکن، این سهم را در سبد خانوار باید کاهش داد. او بر اهمیت تأثیر تولید مسکن در افزایش تولید ناخالص داخلی نیز تأکید کرد و با توجه به محدودیت منابع دولت، توسعهٔ نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در این بافت‌ها را اولویت دانست.

افزایش تسهیلات و کاهش سود بازپرداخت

وزیر راه و شهرسازی افزود: در همراهی با دولت، میزان تسهیلات افزایش یافته و سود بازپرداخت نیز کاهش یافته است. این اقدامات با هدف ایجاد شرایط مساعدتر برای تامین مسکن مردم صورت گرفته و با توجه به تأمین بیشتر این تسهیلات، انتظار می‌رود تعهد دولت در توسعه مسکن بیشتری بپوشاند.

توسعه مناسبات با امارات عربی متحده

به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات عربی متحده، بذرپاش اعلام کرد که دو کشور با برخورداری از اشتراکات فرهنگی و دینی و قرار گرفتن در منطقهٔ حیاتی، می‌توانند نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای داشته باشند. وی از توسعهٔ روابط مثبت میان دو کشور خبر داده و امیدواری را بیان کرد که این روند در سال‌های آینده به شتاب بیشتری ادامه یابد.

منابع تجاری بین دو کشور

با تأکید بر اهمیت تجارت بین ایران و امارات، بذرپاش اعلام کرد که در سال گذشته امارات سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود، زمینه را برای سرمایه‌گذاری متقابل در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

نتیجه‌گیری

دولت سیزدهم با تأکید بر توسعهٔ روابط با همسایگان، از توسعهٔ مناسبات با امارات عربی متحده به عنوان یک هدف اساسی خبر داده است. این همکاری می‌تواند به تأمین منافع ملی و متقابل دو کشور کمک کند و ثمرات بسیاری را برای ثبات و امنیت منطقه، توسعه و افزایش رفاه مردم دو کشور به همراه داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *